12. maaliskuuta 2013

Hiusjuttuja!

Ajattelin tehä hiusaiheisen postauksen, kun tuli hieman pidempien kutrien kaipuu! Ajattelin samalla kertoilla hiusteni vaiheista ja hoidosta hieman. Leikkuutin siis hiukseni parisen viikkoa sitten, ja otsikseen totuttelu on sujunut yllättävän hyvin. Muualta latvoista lähti noin 5-7cm ja äkkiä se tuntuu kyllä tosi paljolta. Vaikka eihän se pitkissä hiuksissa niin paljoa ole, mutta silti itse sen huomaa. Välillä on melkein kalju olo :--D

Mun hiustyyli ei oo koskaan kokenut mitään suuria muutoksia. En oo koskaan värjännyt hiuksiani, ja oikeastaan oon melko tyytyväinen hiusteni väriin. Kesällä ne vaalenee kivasti lähes kullanvärisiksi, ja talvella ne on hieman tummemmat. Nyt leikkuun jälkeen ne on vähän tummemmat kuin ennen leikkuuta, koska latvat oli melkeinpä vaaleammat kuin muu osa hiuksista. Mutta auringossa ne sitten taas vaalenee :--)



Molemmat kuvat otettu viime kesänä. Kesäkesäkesä tuu jo! Molemmissa kuvissa hiuksille ei oo tehty muuta kuin harjattu, paitsi alemmassa otsatukkaa kiharrettu hieman.
 
Talvisin hiusteni ongelmana on sähköisyys. En tiiä mitään ärsyttävämpää kun pään ympärillä pilvenä leijuvat hiukset. Siitä syystä mukanani kulkeekin aina hoitosuihketta, jolla yleensä saan haituvat kuriin :--)
 

Kuva otettu hieman yli vuosi sitten

Hiukseni ovat oikeastaan aina olleet melko pitkät. Joskus ala-asteella mulla tosin oli polkkatukka, ja se oli jotain ihan järkyttävää.. :--D Never again! Näytin ihan pojalta. Yleensä parturissa toivon hiuksiini kerrostusta, muutaman sentin pois ja ehkä otsikseen jotain uutta. Mulla on ollut pikkutyttöotsista, sivuotsista ja jossain vaiheessa kasvatin otsiksen kokonaan pois. Samalla kaavalla mennään, mutta oon tyytyväinen siihen, enkä oo oikeastaan ikinä mitään kovin radikaalia muutosta halunnut. Pienillä muutoksilla kuten kerroksilla tai otsatukalla saa jo hieman uutta ilmettä, ettei kerkee kyllästyä.

Kuva otettu toukokuussa 2012.



Mun hiukset on myös tosi helppohoitoiset. Oon tottunut siihen että yleensä iltaisin pesen ne shampoolla parin päivän välein, hoitoainetta en käytä ihan niin usein. Ennen aamulla hiustenlaitto oli periaatteessa vain harjaamista :--D Muiden suoristuskertomuksia kuunnellessa on välillä tuntunut että pääsen jopa liian helpolla. Yleensä mun hiukset asettuikin aika hyvin, ei tarvinnut tapella niiden kanssa kovin usein. Jos ylikasvanut otsis ei asettunut niin sen sai kätevästi nostettua ylös kuten yllä olevassa kuvassa, tai vedettyä sivuun.

Ja puudelityyliä en kokeile koskaan enää. Ihme ettei joku kiikuttanut mua kenneliin tuona iltana. Kikkarat tehty jollain ihmepatukoilla.
 
Mä tykkään kyllä väkerrellä hiuksiini milloin mitäkin, jos vaan on aikaa. Tavallisina arkiaamuina sitä ei vaan yleensä ole. Silloin tungeen hiuksiini kukkia ja rusetteja ja mitä milloinkin sattuu löytymään. Juhliin tai bileisiin usein kiharran hiukseni, en kuitenkaan tuohon järkyttävään puudelityyliin! :D Yleensä kiharani näyttävät tältä:



Edellisten kuvien kiharat tehty Remingtonin Pearl Pro Curlilla, mahtava kiharrin!
 
Tässä vielä kuvia hiuksistani silloin kun ne olivat nykyistä pidemmät. Voi että kaipaan niitä! :D No kylläpä ne äkkiä kasvaa. Muutama kuukausi ja ne on taas yhtä pitkät kuin ennen.
 
 
 

Näiden kuvien hiuksille ei ole pesun lisäksi tehty muuta kuin harjaus.
 
Tän oli tarkoitus olla postaus mun hiusten vaiheista ja siitä, miten hiuksiani hoidan, mutta tästä tais tulla vaan muistelupostaus ja kertomus siitä miten kaipaan pitkiä kutrejani.. :--D No joojoo, on ne pitkät edelleen!
 
Mutta senttejä siis lähti parturikäynnin jälkeen. Otsatukka on pakko suoristaa tai muuten se näyttää aika karmealta sojottaessaan joka suuntaan. Ja hiukset on nyt muutenkin sen verran lyhyemmät, että mun laineikkaat hiukset näyttää typeriltä jos niitä ei suorista. Ei mun kärsivällisyys kyllä silti riitä suoristamaan niitä joka päivä! :D Ja pelkään että suoristaminen tavallaan pilaa mun hiukset, ja niistä tulee huonokuntoiset. Kertokaa joku jolla on enemmän kokemusta suoristamisesta, että huonontaako se miten näkyvästi hiusten kuntoa? Mulla on nimittäin hiukset nyt aika hyvässä kunnossa enkä haluais että ne parin kuukauden päästä on ihan karkeat.
 
Mutta tältä mun kuontalo tällä hetkellä siis näyttää:
Tämä kuva on otettu heti parturikäynnin jälkeen, jolloin parturi suoristi kaikki hiukset.
 
Yllä olevassa kuvassa on suoristettu vain otsatukka.




Kertokaapas mielipiteitänne, näyttikö mun hiukset paremmilta ennen vai nyt? :) Ja kertokaapas tosiaan, että miten voimakkaasti se suoristaminen hiusten kuntoon vaikuttaa! Apu ois nyt tarpeen, etten kohta ole kalju :--)

12 kommenttia :

  1. Nooo.. Kyllä se meikäläisen tukka vielä päässä on vaikka sitä suoristelenkin, tiedät kyllä "suoristuskertomukseni" :--D

    VastaaPoista
  2. Sulla on kyllä tosi nätin väriset hiukset! :)

    VastaaPoista
  3. Tykkään hiuksista nyt paljo enemmän :) korostaa kivasti sun kasvoja! p.s mä yritin viedä sut mun kenneliin, mutta et lähteny, saakelin puudeli :--(

    t: neljän tähden majatalon emäntä

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. heheheh kiitti :--D oisit yrittäny kovemmin, emäntä!

      Poista
  4. Itselläni on melko vahva ja paksu tukka, eikä suoristaminen ole sitä juurikaan huonontanut. Ainut vaan että talvella meinasi kuivahtaa kun hiuksia on myös vaalennettu. Aivan ihana tuo sinun otsis :--)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. no hyvä juttu, jospa mullakaan ei hiusten laatu kauheesti huonontuisi! :) voi kiitos, tykkään kyllä itsekin :--)

      Poista
  5. ihana toi ensimmäinen kuva ja sulle sopii tosi hyvin toi punanen huulipuna!

    http://ridewithmeangelica.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  6. noi kikkurakiharat on ihanat!:3

    VastaaPoista

Blog Design by Get Polished