18. toukokuuta 2014

Spread your wings my little butterfly

Oon halunnut tatuointia jo tosi monta vuotta, mutta ikinä ei ole rohkeus siihen riittänyt. Minulla ei myöskään ollut hyvää ideaa siitä, millaisen kuvan tai tekstin haluaisin ottaa vartaloani koristamaan koko loppu elämäni ajaksi. Ja koska se tatuointi tosiaan pysyy siinä koko loppu elämän ajan, ei kannata tehdä hätiköityjä päätöksiä. Esimerkiksi teini-iässä otettuja tatuointeja voi alkaa katua myöhemmin, eikä vatsaa koristava ex-tyttöystävän nimi tunnukaan enää niin hohdokkaalta.
 
Muutama kuukausi sitten pohdin tatuointia jälleen, ja keksin että haluaisin siivet selkääni. Tiesin heti, että se tulee olemaan mun tatuointi, jos jotain uskallan joskus ottaa. Siivillä on mulle monta tärkeää merkitystä, ja halusinkin ehdottomasti tatuoida ihooni jotain, joka merkitsee minulle paljon. Ajatus jäi hautumaan, mutta silloinkaan rohkeutta ei ollut tarpeeksi. Nyt muutama viikko sitten ajatus palasi jälleen mieleen, ja aloin etsiä netistä erilaisia tatuointikuvia. Otin asioista selvää, kävin tatuointiliikkeessä kyselemässä lisätietoa ja niin sitä alettiin sitten suunnitella mun toiveiden pohjalta yksilöllisiä ja persoonallisia siipiä. Tatuointiliikkeeksi valitsin La Escobar Familian, josta olin lukenut netistä positiivisia kokemuksia.
 
Aiemmin mietin tatuointia jompaan kumpaan lapaan, mutta siivet näyttävät kivemmilta puolessa välissä selkää. Halusin ne yläselkään, paikkaan josta ne näkyvät kivasti, mutta josta ne saa myös kätevästi peitettyä. Oon todella tyytyväinen valitsemaani paikkaan, paremmin en olisi voinut valita. Tatuointiliikkeessä kerrottiin yläselän olevan joidenkin mielestä hieman epämukava paikka ottaa tatuointi. Toki kipu on aina yksilöllistä.
 
Sitten se kaikkein kiinnostavin asia: tatuointikipu. Kuten oon täälläkin jo aiemmin maininnut, mulla on tosi paha neulakammo. En pelkää kipua, neulaa kylläkin. Menen yhä edelleenkin verikokeeseen ainoastaan puudutuslaastarin kanssa, ja verikokeetkin on mulle yhtä helvettiä. Voi kuulostaa typerältä, mutta varmasti muut neulakammoiset ymmärtävät. Olin lukenut hirveästi kauhukertomuksia tatuointikivusta, mutta vinkkinä muille tatuoinnin ottajille voin sanoa ettei se kannata. Kipu on kuitenkin yksilöllistä, ja netissä kaikki voi kuulostaa paljon pahemmalta kuin se todellisuudessa on. Olisin halunnut puuduttaa ihoalueen voiteella, mutta sitä ei suositeltu, sillä silloin tatuointijäljestä ei tule niin tarkka. Sain kuitenkin ottaa hieman Buranaa ennen tatuointia. Kipu pelotti etukäteen ihan mielettömästi, mutta olin vaan päättänyt että minähän otan sen tatuoinnin! En kertonut siitä kovin monelle läheiselleni, osittain juuri siitä syystä että jos meneekin sisu kaulaan viime hetkellä :D Mulla oli kuitenkin ihana ystävä seurana ja kädestä pitämässä, ja hänestä olikin suuri apu <3
 
Kokemus ei ollut laisinkaan niin kamala kuin luulin. Alussa tuntui vaan siltä kuin ihoa raapisi jollain, ja melkein nauroin että näinkö vähän tää tuntuu. Lopussa alkoi sattua sitten enemmän, kirveli jo niin mukavasti että sai hieman irvistellä. Välillä pystyin melkein unohtamaan koko tatuointitilanteen. En kuitenkaan missään vaiheessa nähnyt neulaa, ja tatuoija sanoikin ettei mulle ole pakko sitä näyttää. Se helpotti toimenpidettä huomattavasti! Uskon, että tämä kokemus jopa hieman helpotti neulakammoani. Ja koko tatuoinnin otossa eniten sattui se, kun lopussa valmis tatuointi puhdistettiin alkoholilla. Silloin teki jo melkein mieli huutaa.

Tunnin jälkeen mun tatuointi oli valmis. Olin kyllä siihen ihan mielettömän tyytyväinen, se oli jopa upeampi kuin uskalsin kuvitella!! Kokonaisuudessaan maksoin tästä 120€, eli tietääkseni ei ollenkaan pahan hintainen tatuoinniksi. Huvittavinta koko operaatiossa oli se, kun kesken kaiken ystäväni totesi että "kerrankin Jenni on hiljaa".. :D La Escobar Familiasta minulle jäi myös todella positiivinen kuva, ja voin suositella sitä lämpimästi jokaiselle tatuointia harkitsevalle. Henkilökunta oli todella ystävällinen ja ihana, tsemppasi mua hurjasti tatuoinnin ottoon. He olivat myös todella osaavia ja taitavia, ja kuuntelivat hyvin asiakkaan toiveita varsinkin luonnoksen piirtämisessä.
 
Nyt edessä on vaan ahkera tatuoinnin hoitaminen! Tämän myötä tuli nimittäin muutamia ohjeita ja rajoituksia hetkeksi. Ainakin ensimmäisen viikon aikana tatuointia tulisi pestä/huuhdella ja rasvata vähintään kolme kertaa päivässä. Tästä voi tulla hieman vaikeaa ensi viikolla töiden alkaessa.. Sain liikuntakieltoa vain kaksi päivää, oon kuitenkin lukenut netistä tämän ajan olevan yleensä pari viikkoa, joten ehkä pelaan varman päälle ja pidän vielä pari liikunnatonta päivää. En saa myöskään käydä pariin viikkoon saunassa tai uimassa, jottei tatuointiin muodostuva rupi irtoa liian aikaisin vieden tatuointiväriä mukanaan. Tosin mun tatuoinnissa ei kyllä näy yhtään rupea, eikä siitä sen puoleen tullut verta tai kudosnestettäkään.
 
Sellainen oli siis mun tatuointikokemus, erittäin positiivinen ja mieltä avartava! Jos jotain tiedän, niin sen, että varmasti tulen jossain vaiheessa ottamaan vielä jonkin tatuoinnin/tatuointeja. Nyt ymmärrän hyvin myös puheet ensimmäisen tatuoinnin jälkeen alkavasta tatuointihimosta.. :D Mutta odotellaan nyt kuitenkin että keksin jotain muuta merkittävää ja tärkeää, jota haluan aina kantaa mukanani. Tämähän ei ole ensi vuoden tai seuraavan viiden vuoden asia, lisää sitten kun siltä tuntuu.
 
Nyt kyselkää vaan jos jäi jotain kysyttävää, vastailen mielelläni tatuointia koskeviin mieltä askarruttaviin kysymyksiin! :)


28 kommenttia :

  1. Ompas suloinen tatuiointi :3 Olisipa itsellänikin pokkaa ottaa leimaa..

    VastaaPoista
  2. Söpö tatuointi! Siro ja ajaton.
    Just mietin jos ottaisin kans isommat siivet selkään
    sitten kun on rahaa jne.

    But anyway, me like! o/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sun suunnitelmat kuulostaa kyllä kans tosi ihanilta, tulee varmasti näyttämään tosi upealta :) Kiva kuulla että tykkäät! :3

      Poista
  3. Todella hieno tatuointi. :)

    http://nukkanurkka.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  4. Ihana tatuointi! :)
    Michaela
    http://thelookblock2.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  5. Tosi kaunis tatuointi. Mullakin on ollut tatuointi mielessä ja kuvakin valmiina kohta neljä vuotta mutta mua pelottaa että entä jos sittenkin kyllästyn siihen :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) Kannattaa kyllä tosiaan harkita sitä tarkkaan, sillä tatuoinnin poistaminen laserilla on tosi vaikea ja pitkä prosessi! Kannattaa vaikka laittaa kuva esille näkyvään paikkaan huoneessa, jotta sitä voi tuijotella ja katsoa kyllästyykö :)

      Poista
  6. Tää oli hyvä postaus! Aloin jo miettiä että nyt minäkin vihdoin uskallan ottaa sen tatskan, mutta sitten kun luin että sulla ei verta taikka kudosnestettäkään tullut, niin muutin mieleni. Mun tuurilla mulla tulee ja sitten oon pyörtymään/oksentamaan päin..:D Monta monta vuotta sama kuva ja paikka ollut mielessäni ja siellä se saa hautoa sitten kun pelkoni voitan:D Ja vielä kerran, nuo siivet ovat uskomattoman ihanat<3 Ja niin sinua:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla :) Haha, mut eihän sun oo pakko kattoa ainakaan sillon tekovaiheessa jos jompaa kumpaa tulisikin! :D Mutta kyllä säkin vielä joskus pelkosi voitat, kun mäkin voitin ;) Kiitos <33

      Poista
  7. voi ihana Jenni!<3 olet kyllä todella rohkea nainen ja tätä postausta oli kiva lukea :) itsellänikin mielessä on pyörinyt että joskus haluan ottaa tautoinnin, mutta en ole vielä keskinyt että minkälaisen.. juuri tuosta samasta syystä ettei sitten jälkeenpäin ala kaduttaa liian hätiköity päätös ja muutenkin haluan että kuva/teksti merkkaa miulle jotain! itse en ole niinkään neulakammoinen (toki ei ne mitään kivojakaan kyllä ole!), mutta pelkään juuri tuota kipua, sillä miun kipukynnys ei oo mikään kovin korkea :D
    sanoiko tatuoija muuten mitään auringon ottamisesta, että voiko tatuointi esim. haalistua liiallisesta auringossa makaamisesta?! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Tuuli! <3 Kannattaa kyllä todella pohtia tarkkaan, ettei sitten jälkeenpäin kaduta :) Ja onhan se aina mukavampi, jos ihossa ikuisesti pysyvä leima on jollain tavalla itselle tärkeä! Mulla ei oo mitään hajua millainen mun kipukynnys on, mutta uskon että jos minä selvisin niin sitten siitä selviää kuka vaan ;)
      Ei oikeastaan sanonut, mutta oon lukenut tuosta enemmän netistä ja hoito-ohjeista. Tatuointi palaa auringossa tosi helposti, joten siihen pitää käyttää reippaasti aurinkorasvaa ja mielellään suojata kokonaan. Nyt ainakin alkuvaiheessa oon yrittänyt peittää tätä jotenkin, ettei pala tai haalistu :) Tässä vaiheessa ei tietääkseni vielä saisi mitään mömmöjä tuohon laittaa lukuunottamatta Bepanthenia tai Dexpanthenolia. :)

      Poista
  8. Haluatko kertoa lisää mitä nuo siivet sinulle merkitsevät? :) jäi hieman arvoitukseksi..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ajattelin että siitä kertoisin mahdollisesti myöhemmässä vaiheessa, jos tatuoinnista tänne kuvia laitan tai muuten aiheesta kirjoitan :)

      Poista
  9. Tosi upea tatuointi! Siivet on myös mulle tavallaan aika merkityksellinen asia (blogin nimi pienenä vihjeenä :D). Toivottavasti paranee tosi hyvin! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :-) Kiva kuulla, että siivet merkitsee myös sulle paljon :) Kiitos, tää on kyllä ainakin tähän mennessä vaikuttanut paranevan tosi hyvin, toivottavasti jatkuukin samalla linjalla :)

      Poista
  10. Tosi kaunis tatuointi, tykkään kovasti! Ja ihana, että tatuoinnilla on jokin merkitys <3 Mullakin on ollut haaveena ottaa tatuointi ja tiedänkin jo minkälaisen...varasin viime joululle tatuointiajankin, mutta se peruuntui kun tatuoida lähti reissuun...nyt en oo ees uutta aikaa uskaltanut varata, koska pelottaa se kipu!!! :( :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos!! :) Ääh voi ei, tosi harmi että se peruuntui tuollaisen takia :/ Ei kannata pelätä, ainakin mun kohdalla se ei ollut ollenkaan niin paha kuin luulin, ja se oli täysin siedettävää! Ja sehän on "hyvää kipua" ;)

      Poista
  11. Melkein alkl heikottamaan tekstiä lukiessa, en ikinä pystyis tohon :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Luin eka väärin että aloit hekottamaan, mietin vähä että whaaat :D Mutta kyllä meinas muakin alkaa heikottaa ennen kun neula osu ihoon!

      Poista
  12. Ihana tatuointi! Itsekin todennäköisesti ottaisin siivet jos tatuoinnin uskaltautuisin ottamaan :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :-) Kyllä sen uskaltaa ottaa kun ei liikoja ajattele ;)

      Poista
  13. Voi, nyt tuli taas hirvee tatskahimo! En vaan tiiä uskallanko koskaan ottaa, ku mulla on tällänen kuiva herkkä iho johon tulee helposti kaikkee ihottumaa, ja pelkään, että tää mun iho ei kestä sitä tatuoimista tai menee muuten huonompaan kuntoon... :(

    ps.hieno tatuointi :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi ei, tuo sun kuiva, ihottumille altis iho voi kyllä tosiaan hieman vaikeuttaa tatuoinnin ottamista :/ Kannattaa vaikka käydä tatskaliikkeessä juttelemassa tuosta, he varmasti osaavat kertoa ammattilaisen näkökulmasta että onko tatuoinnin ottaminen tuollaiselle iholle hyvä idea! Kiitos :-)

      Poista

Blog Design by Get Polished