4. tammikuuta 2015

Palloja pakkasessa


paita H&M / farkkuhame kaverin vanha / saappaat Seppälä 

Pallopaita, ikilempparini monen vuoden ajalta. Jos pitäisi nimetä yksi lempivaate, tämä olisi erittäin vahvoilla. Onko kellään muuten mitään ideaa, miten voisi vähentää kuvanmuokkausohjelmien vaikutusta kuvalaadun heikkenemiseen? Vertailin koneella alkuperäistä kuvaa ja muokattua kuvaa (muokattu ohjelmalla Pixlr Express) erittäin lähelle zoomattuna, ja laadussa oli huomattava ero. Tosi ärsyttävää! Niinpä kuvien laatu näyttää blogissa aina huonommalta. Olisin erittäin kiitollinen vinkeistä, tää nimittäin alkaa aina välillä vaivata enemmän :/


Unohdin edellisessä postauksessa mainita yhdestä ihan lempparista joululahjasta. Sain Kaisulta lahjaksi Birdyn levyn! Oi että, oon ihan rakastunut siihen. En enää pahemmin muuta kuuntelekaan, aah ♥ Kannattaa klikata nuo biisit soimaan, aivan ihanaa fiilistelymusaa.

Pian alkaakin olla aika palata arkeen. Mulla alkaa koulu keskiviikkona tai torstaina, ja ennen sitä suuntaan takaisin Joensuuhun. Loma on mennyt tosi mukavasti ja rennosti, oon yrittänyt rentoutua ja olla stressaamatta mistään. Pretty Little Liars, Greyn anatomia ja Hannibal on olleet kivoja kavereita! Kaisu on leiponut ahkerasti kaikkea namia, ja mä oonkin lihottanut itseäni herkkuja maistellen. Mulla on kuitenkin vakaa aikomus raahata itseni salille heti Joensuuhun päästyäni, ja oonkin varaillut ryhmäliikuntatunteja jo kiitettävän määrän. Ihan kiva palata arkeen, laiskottelu ei kuitenkaan pidemmän päälle ole mun homma, vaikka välillä mukavaa onkin :-)

Joko te ootte palanneet arkeen, vai jatkatteko lomafiiliksissä?

33 kommenttia :

  1. Onpa söpö asu :') ♡ mie toistaseks jatkan vielä lomatunnelmissa, varmaan perjantaina palailen töihin kevyesti just ennen viikonloppuu :D

    Tuohon kuvien laatuun en osaa olla kyllä avuks :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Roosa ♥ Ihanaa, kiva että sullakin loma vielä jatkuu! :) Hehe, sit on ainakin kevyt laskeutuminen takas töitten pariin! :D Ei se mitään, jospa sen jotenkin saisin ratkaistua.. :)

      Poista
  2. Oioi kuinka syötävän suloinen tuo paita ♥ Toivottavasti saat ongelman ratkaistua! Ite oon aina niin huono tällaisissa asioissa :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, mä oon samaa mieltä tuon söpöydestä :-)) Mä oon kans, inhottaa kun tulee jotain teknisiä ongelmia joille ei vaan osaa itse tehä mitään :/

      Poista
  3. Ihanan söpö asu. :)

    En kyllä osaa sanoa mikä auttaisi tuohon kuvien laatuun. Mä muokkailen filterillä vähän ja lisään flickeriin. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Jenna! :) Mä oon myös harkinnut Flickrin testaamista, mutta oon lisännyt tähän asti kuvat Photobucketin kautta. Katsotaan nyt, tuleeko jossain vaiheessa muutosta asiaan :)

      Poista
  4. Ihana söpöliini siellä! :')
    Mullakin pitäis osata palata arkeen huomenna, on niin outoa taas kun päiviin tulee aikataulu :'D ja mulla on kyllä samanlaiset suunnitelmat kuntoilun suhteen, pakko päästä sulattamaan läskiä! :D Motivaatio on ainakin kova! Tsemppia kouluun ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ihana ♥ No niinpä, ihan outoa kun taas on jotain aikataulua ja sisältöä päivissä laiskottelun sijaan! :D Hehe, kiva etten oo ainoa näiden suunnitelmien suhteen.. :D Tosin sä oot kyllä jo ihan mielettömässä kunnossa nyt! ♥ Kiitos, samoin sinne! <3

      Poista
  5. Toi pallopaita on kyllä aivan ihana!! Pallot on rakkautta :D

    VastaaPoista
  6. Upea asu hirmuisen söpö ja pakko taas sanoa kuinka sun tyylinen! Jenni kuule sulla on niin silmää, aivan upeaa <3 Punainen ja farkku käyvät todella hyvin yhteen, en ole ennen varmaan edes tajunnutkaan:D Lomalta ei oo osannut arkeen palata kun ei oikeen lomaa ole ollut, mutta koska joulu on kiireistä aikaa töissä niin nyt alkaa palailla siihen "kiireettömään" arkeen kun töissäkin hiljenee ja tunnit siellä vähän vähenee:) Jos sitä asuja ehtisi kuvailla kohta taas samaan vanhaan malliin<3
    Ihanaa alkanutta vuotta Jennille<3 :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Kata, sun sanat on aina niin mieltä lämmittäviä ♥ Voi, harmi ettei sulla ollut lomaa :/ Mutta kiva kuitenkin, että töiden puolella alkaa hiljalleen joulukiireet helpottaa, ja siltä osin normaali arki kutsuu :) Saat vähän enemmän vapaa-aikaakin sitten! ♥ Ihanaa vuoden jatkoa sullekin! <3

      Poista
  7. ihana asu :) toi paita on kyllä tosi sulonen!! ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Sini :) Mäkin tykkään siitä ihan hulluna!

      Poista
  8. Mun mielestä on ihanaa lukea sun postauksia, koska sä kirjotat eri tavalla kuin moni muu, jotenkin rehellisesti. Sulla on myös erilainen tyyli ja uskallat olla sellanen kuin olet, se on ihanan piristävää nykymaailman menossa :) Myös sun luonne vaikuttaa kirjotuksistasi päätellen hyväsydämiseltä ja lämpimältä, ja susta huokuu jotain positiivista energiaa. Oon lukenut sun blogias jo melko kauan, ja nyt päätin vihdoin tulla kertomaan mielipiteeni. Aluksi ajattelin, ettei mua, 17-vuotiasta, kiinnosta tän tyyppinen blogi, mutta onneksi jäin, sillä sun pirteydestä saa aina energiaa. <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi apua miten ihana kommentti, tää on kyllä yksi ihanimmista ikinä! ♥ Apua, ihan hämmennyn :') Et tiedäkään, miten paljon sun sanat mun mieltä lämmittää :) Oon ihan sanaton. Ihanaa kun ajattelet noin, ja ihanaa kun tulit kertomaan ajatuksesi tännekin :-) Pelastit mun päivän, kiitos hurjasti kauniista sanoistasi! ♥ :)

      Poista
  9. Hei ootko muistanut Pixlr Expressillä kuvaa tallentaessa vetää sen palkin ihan 100% asti, mä en nimittäin ole itse huomannut eroja laadussa vaikka samaa sivua käytänkin? :) Mä olen myös joskus testannut sitä koneelle ladattavaa ohjelmaa, mutta toi nettiversio on ehdottomasti parempi eikä sen kanssa oo ollut mitää ongelmia tallennuksessa.

    Mutta ihana asu taas kerran, sun blogia on niin piristävää lukea kun näytät aina niin iloselta sun kuvissa. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei apua en ! :D Mutta testasin sitä, ja jostain syystä laatu näyttää yhtä huonolta edelleen :/ Jos ei muuta kokoa mutta muokkaa kuvaa muuten, laatu säilyy. Jos muokkaan kuvakoon blogiin sopivaksi, laatu menee ihan kököksi. Ärsyttävää!

      Kiitos Heidi, ihana kuulla että oot tuota mieltä ! ♥

      Poista
    2. Aa joo no se varmasti huonontaakin laatua, oisko sulle mitenkään mahollista laittaa kuvat alkuperäisen kokoisena blogiin ja sitten blogissa koodin avulla muutta oikean kokoisiksi? Toinen vaihtoehto olisi ladata koneelle esim. gimp ja sillä pienentää kuvat oikean levyisiksi pixlrillä muokkaamisen jälkeen. :)

      Poista
    3. Hmmm mulla ei oo mitään hajua miten se koodin kautta tapahtuu :D Ja jos haluan tietyn leveyden, niin mistä sit tiedän sen korkeuden? Tai tavallaan, ettei kuva veny tyhmän näköiseksi. Mulla on Gimp, ja testasin muokata koon sillä, ja silti tuli kökkölaatuinen :/ Ääh, pitää vielä uudelleen testailla sitä.

      Poista
    4. Mutta kiitos hirveesti Heidi kun jaksat auttaa! ♥

      Poista
    5. Laitan sulle tähän ohjeet miten toi homma toimii kun en nyt löydä mistään linkkiä sulle. :D

      1. Eli laitat kuvan tekstiin ja klikkaat kooksi "alkuperäinen koko".
      2. Vasemmalla yläreunassa on vierekkäin "luo" ja "html" -nappi. Klikkaat "html".
      3. Etsit kuvan koodin lopun joka näyttää tältä (ilman näitä välilyöntejä): ...140906m.jpg"/>< /a >< /div >
      4. Ja lisäät väliin width="(haluamasi leveys) tällä tavalla:

      "...140906m.jpg" width="645" />< /a >< /div >"

      5. Sitten voit palata takaisin "luo" puolelle, onhan tosta vähän vaivaa mutta copypastella saa aika nopeesti. :)

      Poista
    6. Ja siis kun muistat laittaa "alkuperäinen koko" niin sillon sun tarvitsee tietää vain leveys! :)

      Poista
    7. Voi kiitos Heidi ihan kauheesti!!!! ♥ Sain sen toimimaan tuolla tavalla, ilman sua en ois ikinä osannu :D Luulin, että myös korkeus pitäis tietää, mutta onneksi ei :) Kiitos, kun jaksoit niin perusteellisesti mulle selittää! :*

      Poista
    8. Ole hyvä vaan, oli ilo auttaa! :)

      Poista
  10. Kannattaa hei kokeilla sellasta kuvanmuokkausohjelmaa kun picasa ! :-) Sen saa ladattua koneelle kätevästi googlesta ja se on vähän niinkun "yksinkertaistettu" versio photoshopista :-D
    Ihania kuvia jälleen kerran, oot niin kaunis<3:)
    Vitsi kun mäkin kaipaisin jotain rutiineja.. Mulla loppui työsoppari vuoden vaihteessa ja nyt oon uusien töiden haussa... työttömänä siis :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei kiitos vinkistä!! :) Tuota voisin testatakin. Oon kyllä muuten tykästynyt kovasti Pixlr Expressiin, mutta en ymmärrä tuota laadun heikkenemistä kuvakokoa muokatessa. Vai onkohan se sitten kaikkien ohjelmien kanssa sama ongelma..?
      Kiitos Emilia ♥ Voi hitsi, toivotaan että pian saat uuden työpaikan, tai pääset kouluun! :) Asiat varmasti järjestyy, ja välillä on kiva rentoillakin :-)

      Poista
  11. Miten raikkaita asuja siulla on, ihania! ♥ Heiii, pitää meidän sinne kahveelle suunnata joku päivä, niin pitää sit vaikka jutskailla enemmän näistä kuvausjutuista ja tällaisista, niin monet bloggaajat tekee eri tavoilla ja kuvaakin eri tavoilla. ^^

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Milla ♥ Joo, ehdottomasti! Innolla odotan :-) Ilmoittelen, kunhan ehdin Joensuuhun asti :)

      Poista
  12. Ite tallennan kuvat png-muotoon ja se on miusta ainakin vähän vaikuttanu kuvienlaatuun!:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oon joskus tallentanu muilla ohjelmilla myös, mutta en oo hoksannut missä Pixlr Expressissä ois se png -vaihtoehto :/ Äh, pitää yrittää jostain sitä vielä ettiä tai jotain muuta keksiä!

      Poista

Blog Design by Get Polished