19. helmikuuta 2015

All roads, they lead me here

Heippa rakkaat Ajattelin tulla ennen kiireistä viikonloppua höpöttelemään teille vielä hieman tän hetken kuulumisista ja muista jutuista. Viikonloppuhan siis vierähtää Turussa opettajaopiskelijoiden tapahtumassa Talvipäivät, ja yritän ajastaa teille viikonlopulle ainakin yhden postauksen :) 

Viime päivinä oon päässyt kokeilemaan monia uusia aktiviteetteja ja erilaista liikuntaa. Maanantaina käytiin ystäväni kanssa kahvakuulassa, huh miten raskasta hommaa! :D Ihan paras fiilis, kun tuntee seuraavana päivänä tehneensä jotain. Myöhemmällä kävin vielä balancessa, mikä on ihan mun lemppari edelleen. Niin rentouttavaa, rauhallista ja piristävää. Balancen jälkeen on aina niin onnellinen ja hyvä fiilis. Tiistaina puolestaan yliopistolla oli liikuntailtapäivä, joten me suunnattiin kolmen tunnin lumikenkäilyreissulle! Pakko myöntää, että oli tosi kivaa puuhaa. Käytiin myös paistamassa makkaraa ja vaahtokarkkeja kodassa, mikä tottakai kruunasi koko retken. Mä tosin poltin omat soijanakkini ja sain vaahtokarkkini tuleen.. Hehehehe. Illalla käytiin ystäväni kanssa vielä testaamassa pilatesta, jossa meillä oli kieltämättä melko hulvaton meininki :D Kaverin poikaystävä oli jo kysynytkin, että mitähän me seuraavaksi keksitään! :-D Keskiviikkona oli liikunnan kurssin hiihtopäivä, ja saatiinkin paljon eri näkökulmia hiihdon opetukseen, joka on nykyään todella erilaista kuin omina alakouluaikoina! Lämmöllä muistelen sitä, miten hiihdettiin joka tunti sitä samaa hemmetin lenkkiä uudestaan ja uudestaan...

hame H&M / pitsipaita GinaTricot / nilkkurit Seppälä / Pandora-ranneke saatu blogin kautta / helmet & hiuskoru Glitter

Lopuksi ajattelin kysyä teidän mielipidettä ja apua parin asian suhteen. Mulla menee totaalisesti hermot tuohon LG:n luuriin, se ei toimi YHTÄÄN. Jumittaa about 10 kertaa päivässä, ja välillä näyttö läsähtää punaiseksi. Silloin kun se sattuu toimimaan, toimii todella h i t a a s t i. Tosiaan tuo on ollut mulla vasta reilun vuoden, eikä tule enää kauaa olemaan, sen verran hermoja raastavaa tuo meidän yhteiselo. Olisiko teillä suositusta puhelimen suhteen? Ihan max. hinta olisi 200€, mielellään tietysti vähemmän. Ei Lumiaa, eikä LG:tä (LaGaa aina). Olisin kiitollinen kaikista vinkeistä :)

Lisäksi oon miettinyt objektiivin hankkimista jossain vaiheessa (ja synttärilahjatoiveitakin kyseltiin kotoa), mutta oon ihan tumpelo noiden asioiden suhteen. Oon yrittänyt ottaa objektiiveista selvää, mutta ajattelin kysyä olisiko teillä, mua fiksummilla, mitään sanottavaa noiden suhteen. Kamerana mulla on siis Sony A5000 -minijärkkäri, johon käyvät ilmeisesti vain E-kiinnityksellä olevat objektiivit. Objektiivi tulisi lähinnä asukuvailuun sekä muuhun peruskuvailuun. Sonylta löytyy oikeastaan vain yksi mun kameraan käyvä 50mm-objektiivi (klik). Toinen vaihtoehto olisi Sigman 60mm-objektiivi (klik). Mitä ootte mieltä noista vaihtoehdoista? Olisiko jompi kumpi näistä hyvä, vai kenties joku aivan muu objektiivi? Varsinkin tän suhteen kaipailen apua, sillä itse en noista vielä tarpeeksi ymmärrä, vaikka ahkerasti oon ominaisuuksiin perehtynytkin. 

Ihanaa loppuviikkoa ja kiitos kaikille, jotka mua pohtimisteni suhteen auttaa

30 kommenttia :

  1. Ihailen aina sun hiuksia, niin ihanat <3 ja tuo pitsipaita :** ihan rakkautta!! Instagramista oonkin kattonut että sulla on ollut paljon ihanaa ja erilaista tekemistä :))<3 harmi etten osaa auttaa noissa asioissa :// toivottavasti saat neuvoa <33 mulla on itellä canonin kamera ja 50mm objektiivi ja siihen oon ainakin ollu super tyytyväinen :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti Emppu ♥ Instaa on kyllä tullut päiviteltyä, kun kerrankin jotain tapahtuu :D Ei se mitään, kiitos kuitenkin kun kerroit omia kokemuksia :) Canoniin tuntuu olevan kyllä paljon objektiiveja, harmi ettei tuohon mun kameraan löydy niin paljoa :/

      Poista
  2. Oi ihastuin tuohon pitsipaitaan ♡ olet upea ilmestys ♡ ihanan kuuloisia päiviä sulla ollut ja kuulinkin tuosta teidän viikonloppureissusta jo, pitäkää superkivaa!! :)

    Entäpä jos otat osamaksulla jonkun luurin? ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ihana, sä olet myös ♥ Kiitos, varmasti pidetään kivaa!!! :')

      Hmmm, osamaksu ei oikein innosta :/ Ja jos kaikki puhelimet on tätä samaa laatua että toimii vuoden hyvin mutta siitä eteenpäin ei ees huonosti, niin en uskalla sijoittaa isoa summaa puhelimeen :D

      Poista
  3. Suosittelen ehdottomasti käymään ammattiliikkeessä ja kertomaan mitä objektiltaan hakee, niin löytyy kaikkein paras eikä tartte myöhemmin harmitella :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvä vinkki! :) Oikeestaan kävin jo reilu viikko sitten Gigantissa kyselemässä, mutta en saanu siellä oikeastaan liiemmin apua. Niillä oli ainoastaan tuo Sonyn objektiivi joka kävi mun kameraan, eikä myyjä pahemmin objektiivin ominaisuuksia esitellyt, vaikka kerroinkin mitä objektiivilta haluan. Pitää varmaan kokeilla jotain muuta paikkaa, jos vaikka saisin parempia neuvoja :)

      Poista
  4. Näissä sun asukuvissa ei oo nyt mitään vikaa mutta huomaa kuinka paljon se objektiivi vaikuttaa heti kuvan laatuun ja olen ainakin itse tosi innoisani kuvaamassa kaikkea. Tuo heti erilaisen mielenkiinnon kuvaamiseen. Mulla on olumpys penin minijärkkäri 45mm objektiivilla. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, objektiivilla saa kyllä kuviin paljon lisää! Nyt kun oon vajaan vuoden ilman erillistä objektiivia kuvannut, niin tuntuu siltä että voisi olla oikea aika suunnitella objektiivin hankintaa :) Kiitti vinkistä ja kokemuksista! :)

      Poista
  5. Oi miten romanttinen asu! <3 Jotenkin myös niin sun näköinen! :) Mä tuota hametta joskus henkalla katselin, sellaisena roosana/beigenä, mutta en vaan uskaltanut ostaa kun tuo midi-mitta on niin vieras itselle.. Sulle kyllä sopii kaikki!! :) Ja hei, tervetuloa huomenna Turkkuseen! ;) hih <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti Pauliina :* Mua kans hieman mietitytti hameen pituus, en oo nimittäin itsekään liiemmin midi-mittaa käyttänyt. Mutta yllättävän kiva tuo oli, eikä tuntunut ollenkaan hassummalta :') Kiitti nyt näin jälkikäteen, oli ihana nähdä! ♥

      Poista
  6. Ihana toi pitsipaita :) itellä hajos just lumia... ostin tilalle huawein honor 6 ja ollut tosi hyvä :) oli kyllä 300€ mutta jos saisit takuusta jotain takaisin? Alle 200€ ei tuu mitään mieleen...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) Mä oon kans kuullut Lumioista hieman huonoja kokemuksia, ja siitä syystä en haluaisi kyseistä puhelinta ostaa. Kovin paljoa rahaa en haluaisi puhelimeen sijoittaa ihan siitä syystä, kun hajoavat niin nopeasti ja koko ajan saa olla uutta hankkimassa :s En usko että saan, muistaakseni tuohon oli vaan vuoden takuu.. :/ Pitääpä vielä varmistaa! Mut kiitti kokemuksista ja vinkeistä, pitää jatkaa tutkiskelua ;)

      Poista
  7. Tai oli mulla kyllä toinen vaihtoehtokin, sony xperia, vuoden vanhat mallit näyttäis olevan alta 200€ :) kannattaa gigantin sivuilta tsekkaa. Siellä on myös 30 päivän palautusoikeus

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei kiitti vinkistä!! :) Meen ehdottomasti katselemaan, ja varmasti jossain vaiheessa pyörin liikkeessä paikan päällä uudestaan kyselemässä :) Hyvä kartoittaa vaihtoehtoja jo hieman etukäteenkin!

      Poista
    2. JOO sony xperia on jees! T. Onnellinen omistaja :)

      Poista
    3. Kiitti vinkistä, täytyypä käydä taas Gigantin myyjiä ahdistelemassa ;)

      Poista
  8. Tosi nätti tuo sun hiuskoriste!

    VastaaPoista
  9. Ihania uusi aktiviteetteja ootte kokeilleet, tosiaan kaipaan sitä tunnetta kun on käynyt salilla/ryhmäliikunnassa ja seuraavana päivänä tuntee tehneensä jotain. Tyhmä flunssa, menisi pois niin pääsisi salille!! :D Upea asu ja niin kaunis Jenni taas. ♥ Sulle käy nuo overshoulder paidat tosi hyvin ja bannerisi on niin loistava taas ♥ Häikäisevä sä oot!
    Puhelinsuosituksia hankala sanoa, käytän iPhonea ja sitä ennen oli vanhoja nokian ei-älypuhelimia. Objektiiveistakaan en osaa sanoa mitään o.0
    Kiitos eilisestä kommentistasi muuten, sä piristit mun iltaa kybällä ihanuus <3 oon vieläkin yhtä hymyä:3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Uusien liikuntamuotojen kokeilu on kyllä aina hauskaa, silloin näkee mitkä jutut itselle sopii ja mitkä ei :-) Se on kyllä ihan huippu fiilis, liikunnan parhaita puolia ♥ Toivottavasti paranet pian, ja pääset salille rehkimään taas :') Kiitos paljon palautteesta Kata, sait hymyn mun huulille :') <3
      Ei se mitään, noiden suhteen on kyllä tosiaan vähän hankala saada mitään suosituksia, varsinkin kun kamera rajoittaa objektiivivaihtoehtoja paljon, ja puhelimissa mulla on tarkat vaatimukset sekä täytyy olla alhainen hinta :D
      Oi ihana kuulla, huippua että sain piristettyä sua :*

      Poista
  10. Ihanankamalan tätimäinen hame! Oot saanut siitä oikein epätätimäisen noin kivalla yläosalla. :)
    Puhelin- tai objektiiviasiassa en juurikaan osaa auttaa, jollet halua lähteä kiinanettikauppojen ihmeelliseen maailman puhelimen perässä... :D Tähän talouteen tilailtiin Landvo -merkkinen luuri, tutustupas vähän, on ihan hyvä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahaha eikö! :D Toi on kyllä ihan täti-pituus, mutta yritin just yhdistää siihen jotain nuorekkaampaa ja raikkaampaa vastapainoksi. Jooo pitääpä tsekata, kiitti vinkistä :) Tosin en tiiä uskallanko ostaa mitään hieman tuntemattomampia merkkejä, kun ei edes LG toiminut, vaikka onhan se nykyään jo vähän tunnetumpi :/

      Poista
  11. Oot kyllä niin upea! ♥ Oon kyllä monesti tainnut sanoa tosta sun tyylistä, että ihailen siinä niin tuota persoonallisuutta! Sun kuvia kun katselee, niin tulee vaan fiilis että muulla ei oo samanlaista tyyliä kun sulla, mikä on siis hyvä juttu! :) Oot luonu jotain niin Jennimäisen kaunista, että ei voi kun ihailla ♥ !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi apua miten ihana kommentti, oon ihan sanaton :')) Kiitos! ♥ Ihana saada tuollaista palautetta, itse kun välillä "sokeutuu" omalle pukeutumiselleen, eikä oikein tiedä että onko tämä nyt hyvä vai ei.. :)

      Poista
  12. Voi miten ihana asu, oletpa sievä! :) Mä olen joskus balancea kokeillut ja se oli kyllä todella kivaa!

    http://love-ornothing.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon :-) Balance on kyllä ihanaa, oon ihan koukussa! Sen jälkeen tuntee itsensä niin rentoutuneeksi, ja kaikki arjen stressi ja painolasti katoaa tunnin aikana :)

      Poista
  13. Ihanan rento ja tyylikäs asukokonaisuus!♥

    VastaaPoista
  14. Ihan mielettöman ihana asukokonaisuus Jenni, sä oot niin kaunis♥:)
    Mulla on ollut iPhone käytössä jo kohta kolme vuotta ja on toiminut tosi moitteettomasti! :) Niitä löytyy käytettyinäkin tosi edullisiin hintoihin :]

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Emilia ♥ Oho, sepä on kestäny kyllä kauan :) Oishan se kiva, että puhelin kestäisi useamman vuoden, ärsyttävää olla jatkuvasti uutta etsimässä :/ Pitääpä harkita tuotakin, kiitti vinkistä! :)

      Poista

Blog Design by Get Polished