26. lokakuuta 2015

"EIKÖ SULLE MERKKAA MITÄÄN SUN BLOGIN LUKIJOITTEN KOMMENTIT?"

Bongasin hetki sitten blogini roskapostilaatikosta kommentin, joka sai vereni kiehumaan. "Eikö sulle merkkaa mitään sun blogin lukijootten kommentit? Edelleenki tuo kukka juttu ei sovi sulle ollenkaan." (ihan kirjaimellisesti näin, kirjoitusvirheet mukaan lukien). Sitä, miksi kommentti on mennyt suoraan roskapostiin, en tiedä. Joku viisaampi voi toki valistaa! Kommentti oli tullut heinäkuun lopussa, mutta huomasin sen vasta nyt. Kuitenkin ajattelin hieman tarttua sisältöön, joka sai mun niskavillat pahasti pystyyn.

Mutta siis. Anteeksi mitä? Se että sinun mielestäsi esimerkiksi kukkaseppeleet eivät sovi minulle, tarkoittaa sitä etten voi tai minun ei pitäisi niitä käyttää? Kuten oon aiemminkin blogissani sanonut, olen kiinnostunut muodista ja jonkin verran seuraan sitä, mutta pukeudun juuri niihin vaatteisiin mistä itse tykkään. Toisin sanoen, mulle on aivan sama onko vaatekappale tai mikä tahansa elementti jollain tavalla in tällä hetkellä, aivan varmasti puen sen päälleni vaikka olisi miten menneen talven lumia, jos itse vaatteessani viihdyn. Sama pätee asusteissa, ja kaikessa muussakin. Joku anonyymi itse asiassa kesällä aiemmin linkkasikin mulle ystävällisesti artikkelin, jonka mukaan kukkapannat eivät enää ole muodissa. So what? :D Ei liikuta minua. Tykkään niistä itse, minusta ne ovat kesäisiä ja kauniita ja aivan varmasti tulen käyttämään niitä ensi kesänäkin, vaikka miten olisivat menneet muodista pois.

 Ja nytkö en siis ole kiinnostunut teidän lukijoiden mielipiteistä? No, ihan miten joku sen haluaa siellä ottaa, sovitaan sitten vaikka niin jos asia kukkapannan käyttämisestä riippuu. Omasta mielestäni siinä on iso ero, onko kiinnostunut lukijoiden mielipiteistä verrattuna siihen käyttääkö pukeutumisessaan elementtiä, joka ei jonkun mielestä käyttäjälle sovi. Olen ja olen aina ollut erittäin kiinnostunut lukijoitteni kommenteista ja mielipiteistä, ja voi kuulkaa, ne merkitsee mulle aivan älyttömän paljon! ♥ Siksihän niitä usein postausten lopussa tai tekstin lomassa kyselenkin. Kuitenkin ajatus siitä, että minun pitäisi luopua jostain pitämästäni elementistä vain lukijoita miellyttääkseni, on erittäin kaukaa haettu. Miksi ihmeessä minun pitäisi miellyttää muita omalla pukeutumisellani? Miksi minun pitäisi hylätä kaapin pohjalle jutut joista pidän vain siksi, etteivät ne ole "in" juuri nyt? En vaan voi käsittää.

 Ja sehän on aivan puhdas fakta, että varmasti jokainen näkee muiden pukeutumisessa ja tyylissä sellaisia elementtejä joita ei omaan käyttöönsä ottaisi, tai joista ei yksinkertaisesti pidä. Mitä sitten? Se on arkipäivää. Eivät minunkaan mielestäni kaikki vaatteet sovi käyttäjilleen, mutta en sitä päin naamaa kenellekään täräytä. Toki blogeissa ja netin kauttahan se on eri asia, ihmisillä kun tuntuu olevan käsitys että täällä voi nimettömänä laukoa mitä vaan. Mutta en siis sitä tarkoita, ettei kritiikkiä saisi olla! Kritiikki varsinkin rakentavassa muodossa on aina hyvästä, enkä ota itseeni jos joku kertoo ettei kukkapanta sovi minulle. Mutta se, että minulta kysytään eikö minua kiinnosta lukijoiden mielipiteet kun edelleen käytän kukkasysteemejä hiuksissani... Tässä ylitetään kyllä jokin raja reippaasti. Kiitän ja kunnioitan kovasti eriäviä mielipiteitä, mutta enköhän itse ole lopulta vastuussa asu- ja asustevalinnoistani. Minähän ne itse kannankin! Eiköhän jatkossa kaikki opetella kunnioittamaan muiden tyyliä sellaisena kuin se on! Maailmaan mahtuu monenlaisia ihmisiä ja tyylejä, ja jokaisella on oikeus päättää mitä päälleen laittaa. Eivätkä omat henkilökohtaiset pukeutumisvalinnat kerro mitään siitä, kunnioittaako muita tai onko kiinnostunut heidän mielipiteistään. Ethän sinäkään jättäisi lempiruokaasi syömättä, jos se ei jonkun muun mielestä sovi ruokavalioosi tai ole terveellistä?


Tartuin  tähän aiheeseen ja anonyymin mahdollisesti tarkoituksenmukaiseen provosointiin siitä syystä, että näitä asioita tulee muutenkin pyöriteltyä päässä, ja näin tässä hyvän tilaisuuden avata hieman ajatuksiani asian suhteen. Ajatuksenvirta juoksi melkoisella vauhdilla, toivottavasti pääpointit tuli kuitenkin esille! :-) Haluan myös loppuun korostaa, että arvostan todella paljon teidän jokaisen kommentteja! Luen ne aina huolella läpi, ja vastailen heti kun suinkin ehdin. Kanssakäyminen teidän lukijoiden ja kanssabloggaajien kanssa on parasta

Mitä ajatuksia aihe teissä herättää?

38 kommenttia :

  1. Musta vähän tuntuu, että tää sama koskee vaikkapa legginsejä. Ne oli ja meni kuulemma jo muodista eikä niiden käyttö ole enää "soveliasta" edes mekkojen kanssa. Mitähän ihmettä? Olisi mukava tietää, että kuka päättää tämän ettei joku ole enää muodissa. Musta se on jokaisen oma valinta mitä tykkää käyttää pukeutumisessaan eikä se ole kenenkään asia millään tavoin. :) Jotkut saattaa tykästyäkin juttuihin vasta viiveellä kuten itse. Mulle vaikkapa ne legginsit saattaa olla IN silloin kuin ne ei oo sitä enää valtavirralle. Se ei silti mua haittaa koska en pukeudu muita varten vaan itseäni. Pidä säkin sama linja siis!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No joo, siinä toinen hyvä esimerkki! Mä kyllä viihdyn legginseissä oikein hyvin, mekkojen kans näyttää kivalta ja parempaa kotivaatetta ei ookaan! Niin kivat jalassa :) Monet vaatteetkin on vaan hetken muodissa, niin mitä järkeä olisi ostaa vaatteita joita käyttää vain parin kuukauden ajan? Ei muakaan huvita noita seppeleitä roskiin heittää siksi, ettei ne ehkä ole kuuminta muotia tällä hetkellä, tai ne eivät jonkun mielestä mulle sovi :D Ja tiiätkö, täällä on toinen joka tulee noissa muoti-ilmiöissä reippaasti jäljessä! ;)

      Poista
  2. Ärfprf kylläpä tähän maailmaan mahtuu tyhmiä ihmisiä... hyvä teksti sulta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No sanos muuta, ihan hämmennyin tän kommentoijan ajatusmaailmasta :D Oivoi. Kiitos Johanna!

      Poista
  3. Hei nainen ihana että uskalsit ottaa tän esille näin! Onhan toi väite aika kaukaa haettu, c'moon, jokainen saa pukeutua niinkuin haluaa :) mun mielestä kukkapannat just sopii sulle tajuttoman hyvin joten päähän vain! ♡♡ ihania nämä kaikki kuvat tässä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Välillä on kiva kirjoittaa vähän enemmän ajatuksia ja mielipiteitä, kun tulee vastaan aihe josta riittää sanottavaa! Kiitti, kiva kuulla että ne jonkun mielestä sopii mun pärstään :'DD Kiitos kovasti Viivi ♥

      Poista
  4. Juuri näin. Itseänikin on kovasti alkanut ärsyttää se, miten puututaan toisen pukeutumiseen kärkkäästi. Vaikka toisen mielestä joku asia ei sopisi sinulle niin miksi siitä pitää niin arvostelevasti puhua. Mun mielestä sulle sopii kukkapannat ja vaikka ei sopiskaa niin mielipiteestä viis jos itse tykkäät. Sisälsit hyvin mun ajatukset tähän postukseen mitä itsekin olen ajatellut. Jokainen tallaa omalla tavalla. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No sanos muuta! Ihmisillä kun tuppaa olemaan vahva taipumus puuttua asioihin, jotka eivät välttämättä heille kuulu. Jossain kuitenkin menee raja! Niinpä, ja eniten mua ihmetyttää miten esimerkiksi kukkapantojen käytön perusteella voidaan sanoa etten arvostaisi lukijoitteni mielipiteitä. En vaan saa tosta ajatuksesta yhtään kiinni?! :D Jep, jokainen todellakin tallaa omalla tavallaan!

      Poista
  5. Nyt tuli kyllä niin monta ja niin syvää huokausta tätä lukiessa, ettei uskokaan :D Hali sulle sinne<3

    VastaaPoista
  6. Hassua ja ehkä vähä söpöäkin tuossa kommentissa on tuo kiivastunut sävy tyyliin "Olenhan jo sanonut sinulle ettei sinun pitäisi käyttää kukkaseppelettä!!!!" :D Taitaa olla aika nuori kommentoija kyseessä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :-----DDD Tiivistit aika hyvin myös mun ajatukset. Eiköhän noi valinnat oo sellaisia jotka jokainen saa itse tehdä!

      Poista
  7. Hah tää on niin outoo, oot nimittäin mun mielestä just yks niistä miljoonista joille kukkapannat sopii täydellisesti.:') anyway oon täysin samoilla linjoilla kuin sä, oon itse asiassa samanlainen kun sä. Pukeudun mihin huvittaa, miten huvittaa. Ihan oman fiiliksen mukaan ja siinä pysytään missä tuntuu hyvälle. Ei oo oikeeta tai väärää tapaa pukeutua ja mun mielestä jokaiselle käy mikä tahansa jos sen osaa oikein yhdistää. Okei ei ehkä ihan mutta melkein, itse oon melkeinpä kuitenkin sillä linjalla. Anyway lyhyesti jokainen saa pistää ylleen mitä haluaa oli se sitten esim muodissa tai ei. Tää teksti oli täydellinen, kuin ois omia ajatuksia lukenut :D<33

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ai, no kiitti! :D Ja mun mielessä se on just hyvä että uskaltaa olla rohkeasti oma itsensä, myös pukeutumisen saralla! Aattelen aikalailla samoin, oikein yhdistelemällä on nimittäin todella iso merkitys! Kiitti paljon palautteesta, kiva kun tykkäsit ♥

      Poista
  8. No justiinsa joo,kaikesta ne keksii nillitystä :D. Siulla on just mahti tyyli <3! Ja ite tuun aiiina muotijutuissa jäljessä; sillo ku legginsit tuli niin haukuin ne maanrakoon ja vannoin etten ikinä tuu käyttämään niin kappas,innostuinkin :D. Nykyisin en tykkää tosin niistä yhtään,mutta joku muu voi pitää ja se on ihan fine :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sanos muuta... :D Jos ei oo aihetta niin sit sitä revitään vaikka väkisin.. :-D Kiitos Tiina ♥ Mä tuun kyllä kans niin jälessä, yleensä innostun siinä vaiheessa kun ilmiö on jo menossa pois muodista.. :'D Nooo, ei voi mitään!

      Poista
  9. Onhan se hyvä, että joku pitää sun ulkoisesta olemuksesta huolta ja kertoo mikä sulle sopii ja mikä ei, kun selvästikään et itse siihen kykene, eiku.....
    Hyvä vaan että käytät sellaisia vaatteita joista ite tykkäät ja annat piut paut anonyymien "mielipiteille"! :--)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :-----DDDD Nyt kuule puit mun ajatukset sanoiksi! Onneksi tosiaan joku pitää mun tyylikkyydestä huolta ;)

      Pus♥

      Poista
  10. Mun mielestä kukkapannat on todellakin sun juttu ja sopii sulle ihan mielettömän hyvin!!<3 Niinku oon tainnu ennenkin sanoo:D Eikö se oo vähän vanha juttu mennä muodin mukana? koska nykyään kaikki vaan pukeutuu just niin kun haluaa :D Kaunokainen oot<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kesällä tais kyllä tosiaan hieman liiankin ahkeraan juurtua kaikki kukkahärpäkkeet päähän.. :'D No joo, oot niin oikeessa! Munkin mielestä on just tyylikkäintä se, että uskaltaa pukeutua persoonallisesti ja kuten itse haluaa. Kiitos muru, siellä toinen kaunotar ♥

      Poista
  11. Olipa typerä kommentti kyseiseltä anolta! Hienosti kuitenkin kirjoitit tämän postauksen, ja olen kanssasi täysin samoilla linjoilla - jokainen pukeutukoot siten miten tykkää, turha muiden mielipiteistä on välittää :) Ja siullehan nuo kukkapannat sopivat älyttömän hyvin, taisi vain olla hieman kateutta ilmassa kun noin kärkkäästi ilmaisi mielipiteensä..;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No kieltämättä oon kyllä ihan samaa mieltä.. Niinpä, järkihän siinä menisi jos alkaisi liikaa muiden mielipiteitä kuunnella - tai varsinkin yrittää pukeutua jokaista miellyttäen! Voi kiitos ihana Tuuli :-) ♥

      Poista
  12. Miulla on täällä hirmu postausmaratoni, kun oot ehtiny päivittää niin paljon sillä välin, kun oon ollu joko nenä kiinni koulujutuissa tai loikoilemassa sohvalla ilman huolenhäivää mistään - toisin sanoen puhelin hukassa ja pää tyynyssä :D

    Voi miten typeriä kommentteja ihmiset osaa lähettää -.- Ensinnäkään en ymmärrä, miksi kukkapantoja myytäisiin kaupoissa, jos ne olisivat menneet pois muodista ja toisekseen, miksi ihmeessä jonkun vaatteen tai asusteen käyttäminen pitäisi lopettaa, kun se "menee muodista" - todella epätaloudellista ja typerää ostaa vaate kolmen viikon takia ja hylätä se sitten, koska se on "auttamatta vanhaa mallia"..

    Ja miusta kukkapanta ja kaikki tollaset kukkajutut sopii siulle niin ihanasti! :) Kuten se tänpäiväinen sifonkipaitakin oli ihan napakymppilöydös siun päällä. Älä välitä pöllöistä kommenteista, sie oot ihana! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha voi Emma! :D On kyllä ollu tosiaan niin kiireisiä päiviä, että minäkin suuntaan ihan just peiton alle uinumaan.

      Jep, se on huomattu myös sun saamien kommenttien kohdalla.. :s Huh! Hyviä pointteja molemmat! Tietyt jutut on muodissa kuitenkin kohtalaisen lyhyitä aikoja, joten ei olisi taloudellisestikaan kannattavaa ostaa jatkuvasti uusia vaatteita ja asusteita. Eikä ole myöskään mitään järkeä heittää lempparivaatteita nurkkaan lojumaan siksi etteivät ne ole hetken kuuminta muotia :')

      Kiitos Emma ihanista sanoista, ihana oot sinäkin!! ♥

      Poista
  13. Mä olen kuullut, että naisten sivusiili " meni muodista jo aikaa sitten " :-D Itepä löysin sen vasta viime keväänä ja se on ollut mulla muodissa siitä lähtien ;) Ja tuo kukkapanta sopii sulle täydellisesti ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heheee, pisteet sulle! ;) Mä en muutenkaan ymmärrä noita hiuksiin liittyviä juttuja, että miten joku voi mennä muodista pois.. Ihan typerää! Leikkautapa ensin sivusiili ja sit parin kuukauden päästä huomaat ettei se olekaan enää muodissa jota haluat kovasti noudattaa tai seurata, ethän sä niitä hiuksia pitkiksi saa muuta kuin pidennyksillä.. Tärkeintä että ite tykkää, mun mielestäkin sivusiilit on oikein kivoja! ♥ Kiitos kommentistasi :-)

      Poista
  14. Hahhaha kyllä sun nyt on pakko lopettaa kukkaseppeleiden käyttö kun ano niin sanoo :D Voi vitsi oikeesti. Sä aina vastailet kommentteihin ja otat mielestäni lukijat hyvin huomioon :) <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin varmaan, eipä tässä muu auta..... :D Onneks aina ilmestyy näitä itseäni viisaampia tyyppejä, jotka valistaa mitä voin tai en voi käyttää! :D Kiitos, ihan mielettömän ihana kuulla että sulle on muodostunut tuollainen kuva ♥

      Poista
  15. Haahha, hyvä kun julkaisit tän :D komppaan Kataa, sillä myös mun mielestä oot yks niistä harvoista joille tommonen kukkapanta sopii kun nenä päähän! <3 puhut tässä postauksessa niin asiaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oli pakko, oli niin paljon sanottavaa aiheesta :-D Hih kiiitoooos! <3

      Poista
  16. Hei ihana postaus, puhut täyttä asiaa! Jatka samaa malliin! Ja tuo kukkaseppele on täydellinen,sopii sulle niin hyvin kaunokainen <3

    VastaaPoista
  17. Kuka on niin väittänyt että et arvostais lukijoiden kommentteja kukkapantojen takia? Taisit tuonkin asian ihan itse siellä omassa pikku päässä pyöritellä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ensinnäkin, en ole tuotaKIN omassa "pikku päässäni" pyöritellyt yhtään mitenkään, vaan oletin asian olevan automaattisesti näin. Ihan ensinnäkin siitä syystä, että nämä asiat oli samaan kommenttiin ympätty ilman mitään muuta selitystä, ja mielestäni on täysin loogista että nämä asiat kuuluvat yhteen. Toiseksi, olen korostanut useaan otteeseen kuinka paljon lukijoiden kommentit minulle merkitsevät, joten en usko asian viittaavan siihenkään. Vastaan myös kommentteihin AINA, yleensä max. parin päivän viiveellä, kuitenkin viimeistään uuden postauksen julkaistessani. Joten kukaan tuskin voi väittää muista syistä, etteivät lukijoitteni kommentit kiinnostaisi minua.

      Poista
  18. Äkillinen paluu jälleen, mutta täytyy sanoa että osaa ihmiset olla ajattelemattomia välillä. Mun mielestä sä jos kuka välität lukijoiden kommenteista ja vastailetkin niihin aina ihanasti! Lisäks sulla on musta upea tyylitaju eli sulla on jotenkin ihan oma tyyli ja omantyylisiä ja monipuolisia vaatteita ja samalla sä yhdistelet kuitenkin toimivia ja kauniita asuyhdistelmiä! :) Lisäks sulla on hieno asenne tässäkin kyseisessä tilanteessa ja se huokuu tekstistä (: Eli mun mielestä aika ajatelematon kommentti joltakulta, tai ainakin perusteluja ois mukava viel kuulla. Mut tietty oma kanta jokaisella. Haluun vaa omasta puolesta sanoa et ei mtn korjattavaa sun asenteessa/tyylissä tai meidän lukijoiden huomioimisessa. Vaikutat ihan upealta ihmiseltä <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana Bea, sun kommentit on aina niin odotettuja ja ihania ♥ Mä oon kyllä parhaani mukaan yrittänyt tosiaan ottaa lukijat huomioon, tosi harmi jos jollekin on jäänyt päinvastainen kuva! Tosin epäilen vahvasti, että kommentti oli tahallista provosointia :') Ihana kuulla, että sulle on jäänyt hyvä mieli ja kuva blogista ja minusta :-) Kiitos tsemppaavasta kommentista, tuollaset tulee välillä niin tarpeeseen!! ♥ Kiitos, olet ihana ♥

      Poista
  19. Mua alko naurattaa tuon kommentti!! Siis että ihan oikeastikko :D eii hyvänenaika sentään!! Huh :D hienosti puit ajatuksesi sanoiksi, jatka samaan malliin! <3 ja kukkaseppeleet on ihania!! Ja tuun itekki varmasti käyttämään ensi kesänä - vaikka joku tulisikin sormella osoittamaan ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No joo, kyllähän näitä kaikenlaisia juttuja aina löytyy.. :') Jep, kukkaseppeleet on kyllä ihania ja niin kesän juttuja! Kiitos kommentista ♥

      Poista

Blog Design by Get Polished