3. elokuuta 2016

JOS MUL OIS JOKU TOINEN ELÄMÄ



hame, paita ja laukku Zara / ballerinat H&M

Näiden kuvien katsominen tekee kipeää. Aika, jolloin kaikki oli toisin. Mä oon pohtinut, kuinka oon ylipäätään selvinnyt nää viikot. Mä en juurikaan itke. En itke, vaikka normaalisti itkisin silmät päästäni (been there, done that), ja vaikka tää kaikki tuntuu paljon suuremmalta ja vaikeammalta kuin mikään aiemmin. Oon tullut siihen lopputulokseen, että todellisuus on vain liian tuskallinen että kykenisin ajattelemaan sitä. Koska jos ajattelisin, romahtaisin täysin. En tee sitä tietoisesti, jätä asioita käsittelemättä. En vain pysty. Normaalisti mä käsittelen vaikeat asiat ja opettelen elämään niiden kanssa, oon kokemuksesta oppinut ettei asioiden patoamisesta seuraa mitään hyvää. Mä oon minä, eläväinen ja iloinen, nauravainen ja rempseä. Toimin kuten ennenkin, käyn töissä, syön, nukun. Silti mikään ei ole kuin ennen. Mun sisällä on valtava tyhjä aukko, joka voi hetkenä minä hyvänsä nielaista mut kokonaan. Oon kuullut viime päivien aikana lukemattomia kertoja kysymyksen milloin mun koulu alkaa, kaikki odottavat elämän vain jatkuvan ja rutiinien helpottavan. Mä en vain pysty palaamaan mun elämään Joensuuhun. En siihen kaikkeen niin tyhjään, yhtäkkiä merkityksettömään. En jaksa enää yhtään itsestäänselvää kommenttia siitä kuinka elämä jatkuu, kannattaa ladata Tinder tai paljonko on tullut treffikutsuja. En jaksa. Oon kuitenkin saanut tukea yllättävältä taholta, ja siinä onkin ainoa ihminen jolle juurikaan puhun tästä kunnolla. Tai no, jollain tasolla.

Sain muutamia viikkoja sitten blogiin valtavan ihania tsemppikommentteja teiltä kaikilta, ja jokainen niistä on ollut mulle valtavan arvokas ja merkityksellinen. Haluan nostaa esille ihanan anonyymin kauniin kommentin, jota palaan muistelemaan usein vaikeina hetkinä. Tässä oli jotain, joka upposi erittäin syvälle ja nostaa yhä kyyneleet silmiin. Kommentti kuului näin:

Olen lukenut sun blogiasi vuoden tai pari, 
enkä koskaan ole kommentoinut.
Mutta: älä luovuta, älä anna muiden talloa sun sydäntä ja viedä sun intohimoa.
Älä lopeta kirjoittamista, jos se on sun juttus. Älä lopeta mitään, jos vaan jotenkin jaksat eteenpäin ja se auttaa sua jaksamaan.
Oot ajatuksissa. 
Oot upea, 
mahdottoman upea. 
Kaunis ihminen.♥

Kiitos, te kaikki 

22 kommenttia :

  1. Ihania nämä kuvat Jenni, asu, kuvauspaikka, kaikki mätsää yhteen ja näyttää hyvälle. Harmi että kuvista tulee sulle paha mieli:/ Mutta siis aivan ihana tuo saamasi kommentti ja voin sanoa että siinä on kyllä ihan täydelliset sanat sulle.
    Voin muuten (lähi)kokemuksesta sanoa että tiedän tuon tunteen että todellisuus on aivan liian tuskallinen että sitä kykenisi ajattelemaan saatika sitten elää siinä. Se voi nielaista, siihen voi pudota ja sitten romahtaa. Loppujenlopuksi asiat, se todellisuus täytyy kuitenkin jossain vaiheessa käsitellä, mutta sen tekee sitten kun siihen kykenee:) Rehellisesti sanottuna mä en itsekään ole tehnyt sitä vielä kokonaan, jos tajuat mitä tarkoitan:) Joten ei kiirettä, pikkuhiljaa hyvä tulee, elä ja tee nyt niitä asioita joista nautit ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Kata ihana ♥ Niinpä, tuo kommentti oli aivan valtavan kaunis ja merkitsee mulle todella paljon.

      Voi Kata :( Inhottavaa kun säkin oot joutunut kokemaan tuollaisia tuntemuksia! Mutta onneksi sä oot päässyt niissä jutuissa jo eteenpäin ja oot nyt onnellinen ♥ Kiitos Kata, olet ihana ♥ Hurjasti haleja sinne!

      Poista
  2. Voi Jenni <3 Pysähdyin ihan suu auki katsomaan noita kuvia, ihan mielettömän ihania, olet todella kaunis ja tuo asu on ihana! Mullakin on tapana työntää asioita pois mielestä, ja yrittää elää ''normaalisti'' vaikka pään sisällä asiat ei todellakaan ole hyvin tai normaalisti.. :/ Oot mun ajatuksissa, tsemppiä ja haleja <3!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Janni, olet ihana ♥ Se on kyllä melko huono tapa, kokemuksesta tiedän.. :( Lopulta ne asiat tulee kuitenkin eteen jälleen! Kiitos, sä olet myös mun ajatuksissa ♥

      Poista
  3. Voi Jenni, mä niin komppaan tuota ihanaa kommenttia, sä olet upea ja elä anna muiden pilata sun elämää ♥ Pikkuhiljaa sitä ehkä oppii kohtaamaan sen todellisuuden ja elämään taas täysillä. Ainakin viikonloppuna susta hehkui ihana iloisuus ja pirteys ja mä toivon, että saat pidettyä ne itelläs, oot upea ja vahva nainen ♥ Ja mitä asuun tulee, siis VAU ♥ Saanko varastaa tuon hameen sun kaapista!! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ääää voi Viivi ♥ Sanattomaksi vetää nämä teidän kauniit sanat. Teidän seura kyllä piristi ja sai paljon muuta ajateltavaa ♥ Hih, tervetuloa vaan varkaisiin ;)

      Poista
  4. Mahottoman ihania kuvia muru! ♡ jotenkin tosi söpö toi paita :) hame on niin sun näkönen! Koskettava teksti, voi Jenni ihana ♡ oot niin miun ajatuksissa! :*

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos muruseni ♥ Se onkin aivan ihana ! Ja voi sinua, olet myös mun ajatuksissa ♥

      Poista
  5. Mä huomasin tuon kommentin myös yhdessä postauksessa ja se oli todella kauniisti kirjoitettu <3 Mulla on niin paha mieli sun puolesta. Liian monta kertaa joutunut pettymään ihmisiin.. Ja liian monta kertaa joutunut kärsimään. Kaikki se on vaikuttanut siihen minkälainen olen nyt. Mun tarina on liian pitkä, että alkaisin kommentoimaan sitä. Mutta älä kuitenkaan anna kenenkään pilata sun elämää. Suru kuuluu elämään ja se kestää niin kauan kuin kestää, mutta ei ikuisesti! Mä tiedän, että kun on juuri eronnut, ei mitkään sanat oikeesti auta. Vasta kun suurin suru helpottaa ymmärtää mistä muut puhuu. Mieli suojaa sua pahimmalta ja varmasti sen aika tulee kun voit vaan itkeä ja kipu helpottaa <3 Todella paljon tsemppiä sulle! Ja ps. tuo kukkapaita on aivan ihana :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin oli, aivan valtavan kauniita sanoja. Tuli silloin niin tarpeeseen. Voi Niina, voit aina laittaa viestiä vaikka facen kautta, kuuntelen mielelläni! ♥ Mutta samanlaisia kokemuksia on täälläkin, aivan liikaa.. Niin viisaita sanoja, etten osaa oikein sanoa mitään muuta kuin : Kiitos ♥

      Poista
  6. Aivan ihania kuvia, asu on upea ja olet todella kaunis! En ole lukenut blogiasi aiemmin mutta lisään heti lukulistalle. Elämä osaa olla perseestä välillä mutta ei kannata luovuttaa, ei missään nimessä! Tsemppiä kovasti jatkoon! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, ja ihana kuulla :) Tervetuloa seuraamaan! Ja kiitos kauniista sanoistasi <3

      Poista
  7. Voihan ihanainen ❤ paljon haleja ja voimia! En ihan ole kärryillä mitä sun elämässäs tapahtuu, mutta pohjamudat ja ongelmat ja kaikenlainen kakkamöhnö on tuttua. Nousu lähtee kuitenkin taas pohjalta.

    Pakko silti sanoa että aivan ihanalta näytät kuvissa ❤ ❤

    ~ Frillycakes ~

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos hurjan paljon tsempeistä ja kehuista, ne merkitsee kovasti ♥

      Poista
  8. vau ihana paita!!!!! en oo nähny zarassa tollaisia :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No sanos muuta!! ;) Alkukesästä tilasin ton, voi olla ettei niitä sit enää oo :/

      Poista
  9. Voi kun tuska vaan helpottuisi ja katoaisi ♥ Lähetän sulle suuret tsemppihalaukset ja toivon, että pian kaikki olisi paremmin. Olet kyllä todella upea ja vahva nainen, tiedä se!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin, voi kun niin vain jotenkin kävisi. Kiitos Ellanoora, tuo merkitsee mulle paljon ♥

      Poista
  10. Siulla on meneillään tosi kurja tilanne elämässäsi, mutta aika on surun paras ystävä <3 Vaikka tällä hetkellä mikään ei tunnu auttavan ja sisällä on se tyhjä aukko, asiat järjestyvät aina - tavalla tai toisella! Siun täytyy vaan antaa aikaa itsellesi ja yrittää edes jotenkuten käsitellä niitä kaikkia tunteita, joita sisälläsi on. Ihanaa, että siulla on edes yksi tuollainen ihminen jolle voit avautua <3 Tulee kyllä niin paha mieli siun puolesta, kun ajattelen asiaa! :( Hurjasti voimia, olet oikeasti upea ja vahva nainen <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin viisaita sanoja sinullakin, etten oikein osaa mitään lisätä. Voin vain kiittää, kiittää siitä että sinä ja muut jaksatte kirjoittaa noita kauniita ja tsemppaavia juttuja tänne kerta toisensa jälkeen ♥ Kiitos Tuuli, ihan todella ♥

      Poista
  11. Niin ihana toi anonyymin kommentti ja jokainen sana totta <3 Varmasti kaikki asiat tuntuu just nyt vaikeelta käsitellä, mutta ajan kanssa :/.. Kaikella on tapana järjestyä, rakas<3
    Sä oot upee nainen ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Todellakin ihana, aivan valtavan ihana. Kiitos kultaseni ♥

      Poista

Blog Design by Get Polished