10. marraskuuta 2016

ASTRONAUTTI

Heipat keskiviikkoiltaan Tänään olisi luvassa asukuvia siltä ihanalta syksyiseltä päivältä, jonka vietin Viivin luona Kuopiossa. Ja voi että tuo päivä olikin ihana piristys arkeen! Meillä oli Viivin kanssa hurjan hauskaa, ja vietettiinkin päivä herkutellen hamppareilla sekä leivoksilla, kuvaillen, ajellen ympäriinsä sekä hieman shoppaillen. Käytiin myös Ikeassa, ja löysinkin muutamia kotiin kaipaamiani juttuja. Haluaisin niin päästä esittelemään ne teillekin kunnolla, mutta kuvien ottaminen on vielä hieman haastavaa kun en ole saanut entistä sohvaani myytyä. Jepjep, hieman ahdasta on täällä mun yksiössä tällä hetkellä. Hehs.

Tuona päivänä olin pukeutunut mun uuteen lemppariin, astronauttihameeseen! Siskoni keksi nimen hameelle tokaistessaan suu auki mun kotiin palattua että "mikä ihme spurgulook sulla on päällä".. :'DD Kuulin ton saman lauseen varmaan kolme kertaa peräkkäin. Noh, mä kyllä viihdyin lookissani hyvin! Normaalisti olisin varmasti yhdistänyt hameen neuleeseen ja korkkareihin, mutta Kuhmossa ollessani mun kenkävalikoima oli melko rajallinen. Ja tiesin päivän sisältävän paljon kävelyä, joten toin muuten siistiin ja hienostuneeseen asuun kontrastia sujauttamalla lenkkarit jalkaan ja heittämällä bomberin niskaan. Jos totta puhutaan, kontrastit ja vastakohdathan vaan luovat asuun moniulotteisuutta ja tekevät asusta mielenkiintoisemman. Spurgua tai ei, mä tykkäsin! Ja suunnitelmissa olisi pian yhdistää tuo hame juurikin muhkeaan neuleeseen ja kivoihin koroilla varustetuihin nilkkureihin.

Yksi ongelma mulla kyllä tuon hameen kanssa on.. Siis missä tuota voi pitää?! :D Ihan kouluun en kehtaisi tuossa mennä, sillä se tuntuu liian hienolta arkikäyttöön. Mitään fiinimpiä hienoja tilaisuuksia ei kyllä ole luvassa, joten taidan vaan surutta valjastaa sen mun ja vastaantulijoiden arkea järkyttämään piristämään. Missä sä pitäisit tätä hametta, vai pitäisitkö missään?

 hame ja paita H&M
bomber BikBok 
kengät Nike

Astronauttijuttujen jälkeen palataan vielä tähän viikkoon ja arkisiin juttuihin, jotka ei niin kivoja olekaan.. Mistäs mä aloittaisin. No, oon tosiaan nähnyt taidokkaasti painajaisia koko tän viikon. Tän aamun herätys oli ehkä kauhein. Uni itsessään ei, mutta se herääminen.. Koko päivän on ollut fiilikset maassa jo ihan pelkästään sen takia, ja terapia meni lähinnä mun itkuksi. Jännää, miten viikossa kaikki mun edes hetken hyvänä olleet fiilikset on poispyyhitty. 

Lisäksi kävin tänään YTHS:llä muiden juttujen takia ja tattadaa (rumpujen pärinää) sain taas antibiootit märkärupeen wuhuuuuuu!!! Tähän vielä riemuntanssit perään. Mulla alkaa ihan tosissaan usko loppua. Edellinen lääkekuuri loppui siis sunnuntaina. Eilisen aikaan kasvoihin alkoi tutuille jo täysin parantuneille märkärupialueille tulemaan pari pientä näppyä. Jalat on toki paljon parempana, mutta tuollaisten rupien paranemiseen menee varmasti aikaa. Uskoin kuitenkin niiden paranevan hiljalleen itsestään. Seuraava järkytys tuli apteekkiin mennessä, kun mulle selvisi että lääkäri oli määrännyt 20-30 vuorokauden antibioottikuurin. Ja oon jo syönyt lääkettä sen 10 päivää. Huhhuh, parhaassa tapauksessa tulisi n. 1,5kk putki. Joo no thanks. Tämä keskustelu käytiin lääkärin kans videoyhteyden kautta jälleen, ja mulle selvisi ettei kyseinen lääkäri mikään ihotautilääkäri ollut, vaikka terkkari aiemmin niin antoi ymmärtää. Huomenna ajattelin vähän selvitellä juttuja ja hankkia itseni ihotautilääkärille vaikka sitten väkisin. 

Lisäksi koulujuttuja on valtavasti ja olen lopen uupunut kaikkeen. Tulevan kuukauden aikana luvassa on mm. 7 tenttiä, muutaman esseen palautus, esitelmiä, projektitöitä, verkkokurssin viikoittaiset tehtävät englanninkielisen aineiston pohjalta (en tykkää) sekä tietysti muut tehtävät joita kursseilta tulee. Kirsikkana kakun päällä mun pitäisi kuukauden sisällä esitellä gradusuunnitelmani. Älkää edes kysykö, en oo nimittäin edes aihetta päättänyt. Voi terve vaan. 

Mun viikkoa voisi hyvin kuvata yksi tapahtuma alkuviikolta. Istuttiin kaverin kans kahvilassa, kun joku katujyrä rymisteli mun takaa jäätävän kokoinen reppu selässä täynnä kirjoja. Eiköhän se jysäyttänyt mua sillä päähän, ja jatkanut matkaansa onnellisena kuin mitään ei olisi tapahtunut. That's my week.

Nyt mä lähden vetämään pitkää tikkua, että kummalle jälleen päällekkäin menevistä tunneista mä huomenna menisin ;) Toivottavasti sun viikko on hieman rennompi ja kaikin puolin parempi! Ja jos ei, lähetän sinne tsemppihalin Palataan murut!

32 kommenttia :

  1. Voii eii kylläpäs sun viikkoon on mahtunut kaiken näköistä, tsemppi haleja sinne suuntaan! <3 :D ja jaksamisia koulu tehtävien kanssa, kuulostaa aika työmaalta!
    Ja ihana oli viettää sinun kanssa huippu päivä, ehdottomasti sellaisia lisää <3 hame on ihan huippu ihana ja kiva, vaikka vähän vaikeampi ehkä tosiaan käyttää! Mutta juhliin menee kyllä täydellisesti ja kyllä se arkenakin sopii ;) <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No joo, vähän liikaakin.. :'D Työmaata on tosiaan, mutta kyllä tää tästä pikkuhiljaa!

      Oli kyllä tosiaan ihana päivä, eiköhän me onnistuta lisää järkkäilee ♥ Noo, ehkä mä rupeen vaan ronskisti pitämään tota arkenakin. Kiitos tsempeistä ja ihanaa alkavaa viikonloppua sinne! :)

      Poista
  2. Mä lähetä sullekin tsemppihalin ♥ Ei kivaa tuon lääkerumban kanssa, jatkuva lääkkeiden syönti ei ole hyvä ja jos ne ei näytä edes tehoavan! Nyt oikeesti menet tosiaan vaikka väkisin sinne ihotautilääkärille. Mä en ymmärrä miten sulle sattuu aina kaikki kommellukset kuin esimerkiksi tuo jäätävän kokoinen reppu osuu päähän ym. :D
    Tiedätkö super ihania, aivan mahtavia kuvia sinusta Viivistä, tuli itsekin ihan iloiselle fiilikselle näistä 8) Myös asu on ihana, teillä molemmilla itse asiassa. ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ihana ♥ Tulee tarpeeseen! Joo en kyllä haluaisi syödä näin pitkää kuuria putkeen, eihän tässä oo mitään järkeä.. Yritän parhaillaan selvitellä juttuja että saataisiin jotain tolkkua hommaan. Ihotautilääkärille pääsyssä tuntuu tosin kestävän hetki :( Ihana kuulla että tykkäsit meidän kuvista ja asuista :')) Noista kyllä tosiaan tulee hyvälle mielelle, oli hauskoja hassutteluhetkiä ♥

      Poista
  3. Onpa ihanat kuvat, vaikutat todella kauniilta ja persoonalliselta tyypiltä! :-)

    VastaaPoista
  4. Voi vitsi mikä astronautti <3 just tollasta hametta mä oon etsinyt hopeena tai kultaisena pikkujouluihin! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hehe, eiks vaan ;) Kannattaa tsekata Zaran ja H&M:n sivut, tää mun oma on henkkamaukalta mutta zarassakin näyttäis olevan aivan ihania vastaavanlaisia! :)

      Poista
  5. Ihania kuvia ja oot ihan tosi kaunis <3 Toi hame sopii sulle ihan täydellisesti :D

    VastaaPoista
  6. Niin ihanan pirteä asukokonaisuus ja aivan super hauskat kuvat susta ja Viivistä haha! :'D♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hih, kiitos Jenna! :) Noi kuvat on kyllä tosiaan ihan parhaita päivän piristäjiä ♥

      Poista
  7. Voieii, sulla on kyllä kamalasti kaikkea! :( Mutta heii sä selviät kyllä <3 Teet yhden asian kerrallaan ja niin paljon kuin kerkeät ja jaksat. Tuo tahti on varmasti tosi raskas, muista antaa välillä itsellesi aikaa ja levätä kunnolla :)

    Tuo hame on mun mielestä todella erikoinen! Ja juuri varmaan vaikeaa miettiä missä sitä pitäisi. Se sopii sulle kuitenkin todella hyvin <3

    Harmi kuulla, että sulle tuli taas tuo märkärupi, kuinka ärsyttävää! :/ Toivottavasti pääsisit johonkin kunnon lääkärille. Ei oo kiva kuitenkaa syödä noin usein ja pitkään mitään lääkkeitä, varsinkaan jos ne ei tehoa. Tsemppiä Jenni kovasti<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On joo, mutta kyllä tästä jotenkin selviää! On aina ennenkin selvinnyt, hehe. :) Kiitos Niina ♥ Ja tosiaan, tärkeetä on muistaa rentoutua välillä!

      Erikoinen kuvaa kyllä tota hametta hyvin.. :'DD Ajattelin nyt joulun alla repäistä ja alkaa käyttää tuota arkenakin enemmän, mitäpä sitä hyvää juhliin säästämään ;) Muuten tulisi käyttökertoja aivan liian vähän.

      Suoraan sanottuna aivan perseestä koko märkärupi, yritänkin päästä tarkempiin tutkimuksiin. Tätä on nimittäin tutkittu ihan liian vähän. Kyllähän toi antibiootti tavallaan tehosi mutta heti kuurin jälkeen alkoi sama rumba näyttää taas merkkejään.. Kiitos Niina ♥♥

      Poista
  8. Oi kaunis hame ja ihana meikkikin! Mä kyllä käyttäisin tuota hametta ihan missä vaan, arjesta juhlaan. Jopa virastotyöhönikin voisin tuon yhdistää jonkun muuten maltillisen asukokonaisuuden kanssa :D

    Tsemppiä stressin ja kiireen selättämiseen!

    https://breezesfrommyatlas.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos ♥ Kiitos kommentista ja mielipiteestä, ehkäpä mä näiden teidän kommenttien rohkaisemana uskallan ottaa tän hieman arkisempaankin käyttöön ;) Kiitos tsempeistä!

      Poista
  9. Toi hame on just ihana! Haha mikä kommentti siskoltasi, mutta selkeästihän toi on astronautin cool hame eikä mikään spurgu :'D

    Mää kyllä valjastaisin ton myös arkikäyttöön :) Just vaikka jonkun löysemmän ja "karkeamman" neuleen kanssa, sellainen varmasti vähän arkistaisi tota vielä ja miksei se sopisi luentosaliinkin? No, mää oonkin tällainen kimalleharakka, mutta musta toi on ihan huikea! :D Ja sun hiukset on muuten myös ihan tosi kivat, toi mitta kyllä sopii sulle niin hyvin :)

    Ja voi plääh! Kumpa se anatibiootti vihdoin purisi! Kohta oot pian jatkuvassa flunssassa, kun joutuu syömään pitkät ja tujut kuurit.. mulle ainakin käy aina niin antibiootin kanssa :/ Tsemppiä ja parempaa loppuviikkoa <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hih, kiitti :') Joo mä tykkään kyllä kans! Mä luulen että Kaisu meinas koko asua jotenkin spurgutyylisenä, ahahah :DD

      Kiitos mielipiteestä, nyt on saanut arkikäyttö sen verran kannatusta että taidan tosiaan rohkaistua pukemaan tuon päälleni ihan arkenakin :) Tylsäähän se olisi ostaa vaatteita vain hienompia tilaisuuksia varten! Mä oon kyllä kans sellainen kimalleharakka ettei mitään rajaa, varsinkin tähän aikaan vuodesta tää mun kimalleaddiktio on pahimmillaan.. :D Heh, mulla itsellä meinaa kyllä hieman olla identiteettikriisiä tuon hiustenpituuden suhteen.. :'D No, kyllä ne kasvaa!

      Tuntui se aiemmin purevan, kunnes kuuri loppui ja samat ongelmat alkoi.. Pakkohan tää homma on tutkia kunnolla, neljäs kerta märkärupea vuoden sisään.. Ei mitään järkeä, blaah. Kiitos ja ihanaa viikonloppua sinne! ♥

      Poista
  10. Mielenkiintoinen, mut toimiva asuyhdistelmä totta tosiaan! :)

    http://fiiaelina.blogspot.com.au/

    VastaaPoista
  11. Ihana toi sun uus banneri <3 Ja apua kuinka siisti toi astronautti hame :D !

    VastaaPoista
  12. Näin alkuun, tosi ihania nuo kuvat ja tuo asukin on jälleen upeasti yhdistelty! ♥ Teillä oli Viivin kanssa varmasti hauska päivä yhdessä :) Hmmm..vaikea tosiaan keksiä missä tuota hametta voisi käyttää, mutta niinkuin sanoit, miksei sitä voisi pitää ihan tavallisenakin päivänä? :D Siulla on niin ihailtava tyyli ♥
    Voin vaan kuvitella että tämä viikko on ollut rankka, voimia sinne! Niinkuin jo sanoinkin, toivottavasti saat ajan ihan sille oikealle ihotautilääkärille ja tuo märkärupi saataisiin vihdoin kuriin :/ Paljon tsemppiä arjen keskelle ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitti ihanainen ♥ Oli kyllä tosiaan hauskaa! Mä ajattelin kyllä yhdistää sen joku päivä ihan ronskisti arkeen vaan, yhdistämällä siihen arkisempia juttuja :) Kiitos ♥

      Poista
  13. I'v recently moved to Finland, from Brazil and Im trying to look for more bloggers from here, to have friendship online as it kind difficult in real world. I would apreciate creat contents in partnership with you or if you would help me to meet people around.
    moimoi
    Bela.
    A Bela, não a Fera | Youtube A Bela, não a Fera | Fã Page no Facebook

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oh how nice that you have moved to Finland! :) Thanks for your comment, if you want to talk more with me, please send me an email to sadepisaroitaniitynkukkasilla@gmail.com :)

      Poista
  14. Nää kuvat on niin ihania! ootte söpöjä molemmat Viivin kanssa <3 ja toi hame on jotenkin niin siun näkönen - sanon näin varmaan jokaisen vaatekappaleen kohdalla joka sulla on päällä jos se on vähänkin erilainen, mut fakta juttu :'D <3

    ja hei pitkästä aikaa luen sun blogia tietokoneella, niin tää ulkoasuhan on ihan täydellisen upee! :o

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hihi kiitos ♥ Voi apua miten repesin tuolle sun kommentille, ihana oot :-DDDDD ♥♥

      Kiva että tykkäät ♥ Tuntuu että näyttää joka koneella hieman erilaiselta, ja se hieman harmittaa!

      Poista
  15. Voii, ihanat tyttöset siellä<3 Toi astronauttihame on niin magee, mut uskon et käyttö on tosi vaikeeta! Juhlia liian vähän ja perus kouluasuna "juhlava", hmm.. 8)
    Hitto miten törkeä toi katujyrä :'DDD ois edes pyytänyt anteeksi?! Ja ei hitto miten rasittavaa varmaan kun menee tunnit ihan päällekkäin.. :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ja siellä kans yks ihana ♥ Se on kyllä tosiaan cool, pakkohan toi on valjastaa arkikäyttöönkin :'D Liian upea kaappiin pölyttymään! No joo, se vaan jatko matkaansa onnellisena vaivautumatta edes kääntymään... No, sai ainakin nauraa :'D

      Poista
  16. Ihania kuvia, ootte niin söpöjä molemmat näissä! :) <3 Hyvälle tuulelle tulee itsekin näitä katsellessa. ^^ Mie miellän tuon hameen arkihameeksi tuon kuminauhavyötärön takia, juhlissa voisin käyttää jos vyötärökaitaleen saisi piiloon. :) Yhdistäisin ehkäpä napapaitoihin, neuleisiin ja just jotkut nilkkurit taikka maiharit näyttäisivät kivalta noiden kanssa. Maihareista tulis aika paljon kontrastia, mut nehän on just huippujuttu pukeutumisessa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Milla! ♥ Nää kyllä hymyilyttää mua kyllä jälkeenpäinkin! Sen saa kyllä kätevästi piiloonkin, jos jättää hieman paidan kangasta "roikkumaan" siihen päälle. Kiitos vinkeistä ja pohdinnoista! :)

      Poista

Blog Design by Get Polished