27. joulukuuta 2016

TONTTUTYTTÖJEN TERVEISET

Hi there! Joulu alkaa olla pikkuhiljaa takanapäin, ja katseet suunnataan kohti vuoden vaihtumista. Mä jätän ilomielin tämän vuoden taakseni, ja yritän katsoa positiivisesti tulevaan. Menneeseen ja tulevaan vuoteen liittyvistä jutuista myöhemmin lisää, nyt vilkaistaan hieman meidän jouluun.

No, joulu tosiaan oli ja meni. Niin nopeasti, etten ehtinyt tajutakaan. Suoraan sanottuna oli varmaankin mun elämäni huonoin joulu, mutta ihan ok siltikin. Olin valtavan uupunut töistä, ja vietinkin tosiaan aaton ja tapaninpäivän kassalla. Olin stressaantunut ja pinna kireällä, ja nukuin töiden jälkeen aattona. Joulupäivänäkin vetäisin kahdet päikkärit univelkoja kuittaamaan. 

Aatto oli tosiaan muuten kiva ja hyvin perinteinen; kelkkailua, joulusaunaa, haudalla käymistä, jouluruokaa, jouluruokaa ja vielä hieman jouluruokaa. Lahjat jaettiin illalla, ja oli ihana nähdä nappiin osuneiden lahjavalintojen aiheuttamat hymyt rakkaiden kasvoilla. Isä ei tosin ilahtunut mun ostamasta kotiseutupaidasta jostain syystä :DDDD "Kuhmo - Ei minkään matkan varrella". Mun mielestä ihan parasta, isästä ei niinkään! :D Seuraavasta mun antamasta paketista paljastui apinan kuvalla ja korvilla varustettu kypärämyssy, jonka ajattelin olevan hyvin kätevä kelkkailuun ja muihin ulkoilma-aktiviteetteihin näin talvisin. Isä vaan ei oikein siitä apinasta innostunut, ja uhkasikin jättää loput mun antamat lahjat avaamatta :-DD Sain itse myös aivan ihania, hyödyllisiä ja mun näköisiä lahjoja! Voi vitsit, ihan huippulahjoja kaikilta - kiitos!  

Aattoiltana käytiin myös jo perinteeksi muodostuneessa joulukirkossa, jonka jälkeen ahmittiin sadannen kerran masut pullolleen jouluisia herkkuja. Joulupäivä ei ollut mun päivä, ei sitten yhtään. Stressi ja väsymys, joulun jo muutenkin pintaan nostattamat vaikeat fiilikset ja menkkakiukut - ihana kombo! Suurimman osan päivästä vietin joko itkien tai nukkuen. Illalla lähdin kuitenkin ekaa kertaa ikinä joulupäivänä viihteelle, tosin selvinpäin ja auton ratissa. Oli silti aivan hurjan hauska ilta, oli ihana nähdä mun kuhmon kuumiksia pitkästä aikaa, ja tampata hotskun tanssilattiaa urakalla Oi ja voi, päivä sai kuitenkin ihanan päätöksen! Tänään vielä nautittiin mun töiden jälkeen juustoja ja viiniä äitin ja Kaisun kans, kun isukki lähti yövuoroon. Ihan kiva joulu lopulta kuitenkin kokonaisuudessaan.

Ja todellisuus meidän kuvien takaa:


Miten sun joulu sujui? Haluaisitko nähdä pientä katsausta saamiini lahjoihin?

Tsemppiä uuteen viikkoon!

Ei kommentteja :

Lähetä kommentti

Blog Design by Get Polished