17. tammikuuta 2017

MITÄ MULLE KUULUU?

Ensimmäinen kokonainen viikko Joensuussa "loman" jälkeen on jo takana, ja kuinka paluu arkeen on sujunut?

No, hyvin vaihtelevasti. Koulu ei kyllä maistu sitten yhtään, ja töissä käyminen tuntui rehellisesti sanottuna paljon mielekkäämmältä ja helpommalta kuin opiskelu. Arki on tuonut mukanaan paljon velvoitteita ja koulu valtavasti työtä. Ensimmäisen päivän jälkeen kaikki alkoi luistaa hieman sujuvammin, ja tuntui kuin en olisi vajaata kuukautta poissa ollutkaan. Koulujuttuja on suhteellisen paljon, ja tosiaan mun ensimmäinen Joensuu-päivä meni koulujuttujen parissa klo 10-22. Hyrrr mikä päivä! Käyn kevään aikana myös kahta sivuainetta, ruotsin aineopintoja ja alkukasvatuksen perusopintoja. Hieman keväämmällä olisi luvassa myös harjoittelu, ja gradua voisin ehkä viimein alkaa suunnitella. Ehkä.

Koulun lisäksi arkeen on mahtunut hurjan kivoja hetkiä: ystäviä, shoppailua, hymyä, naurua, onnea. Viime viikon monet "vuosipäivät" ja painajaiset ovat jo onneksi takana, hetkeksi ainakin. Keskiviikkona ehdin pyörähtää myös kampaajalla värjäyttämässä tyvikasvuni pois, ja kylläpä hiusten yleisilme muuttui kertaheitolla valtavasti. Moni kysäisikin, että mitä ihmettä mä oon tehnyt hiuksilleni :') Pituuksille ei siis tosiaankaan tehty mitään!

Perjantain, lauantain ja sunnuntain vietin pitkälti ystävien kanssa ja nukkuen. Lauantaina tehtiin shoppailureissu Kuopion Matkukseen, ja yllätin itseni positiivisesti pienellä ostossaaliilla! Aleshoppailut suoritin lähinnä netissä, joten oli tarkoituskin päästä mahdollisimman tyhjin käsin ostoskeskuksesta pois. Löysin kuitenkin mm. yhdet ihanat viininpunaiset nilkkurit, joita olin netistä monta viikkoa metsästänyt! Aina oli koot loppu, eikä Joensuunkaan H&M:n liikkeestä niitä löytynyt. Ensisilmäyksellä Kuopiossakin harmitus valtasi mielen, mutta jostain syystä tsekkasin vielä alimpien hyllyjen kauimmaiset nurkat. Ja mitäs sieltä löytyi! Yksi ainoa pari noita ihania popoja, ja vieläpä juuri minun koossani! Kengissä killui vieläpä alelappu, ja onnellinen tyttö suuntasi kengät kainalossa kassalle. 

Lauantaina oltiin vasta ysin maissa illalla takaisin Joensuussa, mutta jaksoin kuin jaksoinkin lähteä ystävieni kanssa hieman juhlimaan. Oli todella hauska ilta, mun tytöt on ihan parhaita! Oon taas jotenkin tän viikonlopun aikana muistanut hyvin minne mä kuulun, missä mun paikka on. Oon havahtunut huomaamaan kuinka ihania, välittäviä ja sydämellisiä ihmisiä mulla on ympärillä. Kuinka monelle mä merkitsen paljon, ja kuinka tärkeitä nämä kaikki tyypit on mulle. Tämä Joensuu-viikonloppu tuli kyllä niin tarpeeseen, oon kaivannut elämää täällä valtavasti. Oon ollut niin elossa, sanan kaikissa merkityksissä.

Sunnuntaina pääsin ihanan Marian meikattavaksi, kuvia meikistä tulossa myöhemmin! Oi ja voi, kuinka rentouttava tuo meikkaushetki olikaan. Hipsutuksen ystävänä tuo kasvojen hipsuttelu oli varsinaista luksusta! Illalla näin vielä ystäviäni, ja katsoin Netflixiin ilmestynyttä uutta kautta How to get away with a murderista. On sitä kyllä odotettukin!

Positiivisen postauksen loppuun on hyvä lisätä, että tämä päivä on ollut totaalisen kamala :'D Nukuin viikonloppuna melko vähän, ja univelat painoi. En saanut aamulla itseäni sängystä ylös, siirsin vaan herätystä eteenpäin ja lopulta heräsinkin sitten yhdeltä, ehh. Pari tuntia vietin läksyissä auttamani alakouluikäisen pojan kanssa, ja suuntasin kotiin - tittidii - NUKKUMAAN! Siis aivan uskomatonta. Mun kunnianhimoiset suunnitelmat tälle illalle meni aivan pieleen, ja lähes koko päivä menikin vain nukkuessa. Muutenkin lähes kaikki on vaan jostain syystä ärsyttänyt valtavasti, varsinainen kiukkupäivä. Huomenna on aikainen herätys ja kello on pian yksi yöllä, mutta eihän mua nukuta sitten tippaakaan. Alan vasta herätä tähän kuluneeseen päivään..

Ja hei, kuvista vielä sen verran että nää on otettu joulun seutuvilla - hups! Mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan, ja siitä syystä näättekin pian loput Mallorcan kuvat jotka on jääneet julkaisematta muiden "pakollisten" postausten takia. 

Mitä sulle kuuluu?

kello Cluse, saatu blogin kautta

Ei kommentteja :

Lähetä kommentti

Blog Design by Get Polished