13. tammikuuta 2017

TAVOITTEENI VUODELLE 2017

Mä en halua tehdä mitään virallisia uudenvuodenlupauksia, ne kun eivät tunnu ikinä toimivan. En halua pakottaa itseäni mihinkään tai aloittaa mitään hetken kestäviä kuntokuureja tai vastaavia, jotka hetken päästä lopahtavat ja sitten harmittaa. Lopputuloksena tästä olisi varmasti itsensä syyttäminen ja mielipaha, eikä se ole ihanteellinen lopputulema. 

Mä haluan keskittyä kuuntelemaan itseäni, olemaan itselleni lempeä. Kun kirjoitan tätä vuotta kohtaan tavoitteita itselleni ja vieläpä julkisesti, pyrin varmasti astetta enemmän noita päämääriä kohti myös tiedostamattani. Nämä "tavoitteet" asetan niin, että olisin onnellisempi ja entistä parempi ja hyvinvoivampi minä. Mitä minä siis toivon tulevalta vuodelta?

Ihan ensimmäisenä mä haluan oppia kuuntelemaan itseäni. Jos joku juttu ei tunnu hyvältä, niin sitten voin suosiolla tehdä elämäni hieman helpommaksi ja mahdollisuuksien mukaan jättää sen asian tekemättä. Haluan kuunnella kehoni merkkejä mm. jaksamiseni suhteen, ja etsiä voimavaroja jaksaa arjessa paremmin ja hallita stressiä.

Haluan oppia arvostamaan itseäni enemmän, ja odottaa sitä myös muilta. Mä ajattelen usein, etten ole missään erityisen lahjakas. Tulevana opettajana en ole mitenkään järin luova tai taiteellinen. Mutta toisaalta, miksi mä ajattelen näin? Mähän olen hyvä vaikka missä! Rakastan bloggaamista, ja varsinkin sitä kautta luovuuteni pääsee valloilleen ja saan toteuttaa itseäni. Mä olen visuaalinen ihminen, ja visuaalisuus näkyy varsinkin mun persoonallisessa pukeutumistyylissä sekä tietysti mm. kuvien kautta.

Aion olla lempeä itselleni. En halua syyttää itseäni mistään turhasta, ja miettiä että tuon asian olisin voinut tehdä paremmin. Teen varmasti jokaisena hetkenä parhaani omien voimavarojeni ja jaksamiseni mukaan, ja aina se huippusuoritus ei ole ainoa oikea tapa.

Haluan huomioida entistä paremmin kasvisruokavalioni sekä tärkeiden ravintoaineiden ja vitamiinien saannin. Usein kiireessä tulee pistettyä suuhun mitä sattuu, joten aion panostaa ruoan laatuun ja monipuolisuuteen aiempaa enemmän. Ja samaan kategoriaan liittyen aion opetella juomaan enemmän vettä! Sitä tulee nykyisin litkittyä aivan naurettavan vähän, joten tähän tarvitaan tietoinen parannus.

Haluan saada shoppailuni hallintaan. Turhat heräteostokset ja ostosreissut pois, ja lohtushoppailu kuriin. Tässäpä olikin haastetta kerrakseen.. ;)

Haluan oppia olemaan yksin. Tässä on ollut paljon opettelua, ja tämäkin viikonloppu Joensuussa on ensimmäinen pitkään aikaan, kun hengailen täällä yksinäni. Syksyllä seinät kaatui päälle aina yksin ollessani, ja siksi pakenin aina jonnekin itseäni pakoon. Tarviin kuitenkin paljon tilaa, joten haluan oppia rakastamaan sitä minä-aikaa taas kunnolla. Mun täytyy olla onnellinen myös yksin, olenhan mä ainoa ihminen joka varmuudella viettää loppuelämänsä minun seurassani, heh.

Aion matkustella! Matkustelukärpänen on puraissut mua pahemman kerran, ja viime vuoden reissut Emilian kanssa on olleet valtavan avartavia ja ihania. Varsinkin joulukuun reissu Mallorcalle oli sitä mitä eniten tarvitsin, enkä muista milloin olen ollut niin onnellinen. Eihän sitä turhaan sanota, että matkustelu on ainoa ostettavissa oleva asia joka tekee onnelliseksi ja rikkaammaksi. Reissuja siis lisää

Haluan keskittyä niihin ihaniin tyyppeihin, joita mun elämässä on. Koska mulla on aivan parhaimmat tyypit ympärilläni! Haluan antaa palan energiaani ja hymyäni muille, tehdä rakkaideni päivästä edes hieman paremman. Samalla aion nauttia kaikesta siitä, mitä näiltä ihmisiltä saan omaan elämääni. Lisäksi teen tietoisen päätöksen, että energiaa ja voimavaroja vievät tyypit ei enää kuulu mun arkeen.

Haluan löytää itselleni yhä sopivampia liikuntamuotoja, joista nautin täysillä. Helmikuussa jatkuu mun salijäsenyys, ja ainakin ryhmäliikuntatunneille aion osallistua aktiivisesti. Lisäksi mua kiinnostaisi kokeilla lempeitä ja liikkuvuutta parantavia lajeja, esimerkiksi joogaa. Jollekin tanssitunnille tai edes zumban pariin olisi ihana päästä. Emilian innoittamana haluaisin myös kokeilla meditaatiota sisäisen rauhan löytämiseen. 

All in all, aion olla yhä onnellisempi ja hyvinvoivampi, parempi minä. Olen löytänyt mielenvoimaan ja erityisherkkyyteen liittyviä kiinnostavia teoksia, jotka aion kahlata läpi vuoden varrella. Uskon saavani niistä paljon eväitä elämääni sekä arjen hallintaan.

Millaisia tavoitteita sulla on vuodelle 2017?

Ei kommentteja :

Lähetä kommentti

Blog Design by Get Polished